یک کارشناس ارشد مدیریت آموزشی:

اصطلاح بیش فعالی در بین خانواده‌های امروزی «مد» شده است

    کد خبر :97414

اصطلاح بیش فعالی در بین خانواده‌های امروزی «مد» شده است
یک کارشناس ارشد مدیریت آموزشی گفت: اصطلاح بیش فعالی در بین خانواده‌های امروزی مد شده است و آنها به محض این که می‌بینند کودک‌شان شیطنت می‌کند موضوع را به بیش فعالی نسبت می‌دهند و اصرار می‌کنند که برای فرزندشان دارو بگیرند در حالی که این داروها کودکان سالم را بیمار می‌کند.

به گزارش فارس، نرگس احمدی کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا ضمن اشاره به تفاوت کودک بیش فعال با کودک کم تمرکز بیان داشت: کودک بیش فعال علایم واضحی برای روانشناس و روانپزشک دارد از جمله اینکه چنین کودکی علاوه بر توجه نکردن به محیط اطراف، گیج، خشمگین و پرخاشگر است.

کودک بیش فعال نمی‌تواند هیچ کاری را کامل کند

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی گفت: کودک بیش فعال نمی‌تواند هیچ کاری را کامل کند و تنبیه می‌شود و این تنبیه‌ها بر خشم و پرخاشگری او می‌افزاید.

احمدی اظهار کرد: کودک بیش فعال همچنین پرسش‌های نا به جای زیادی مطرح می‌کند و بسیاری از کارهایش تکراری است.

وی بیان کرد: امروزه اصطلاح بیش فعالی در بین خانواده‌ها مد شده است و آنها به محض این که می‌بینند کودک‌شان شیطنت می‌کند یا حواس پرت است موضوع را به بیش فعالی نسبت می‌دهند و اصرار می‌کنند که برای فرزندشان دارو بگیرند در حالی که این داروها کودکان سالم را بیمار می‌کند.

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در ادامه با ذکر مثالی گفت: کودکان 4 الی 5 سال کمتر می‌توانند بنشینند یا راه بروند، آنها ترجیح می‌دهند دائما جست و خیز کنند و اگر این بالا و پایین پریدن‌ها که به خیال پدر و مادر شلوغ کاریست اتفاق نیفتد، مغز کودک، کامل نمی‌شود.

با تأکید بر اینکه اگر صاحب فرزندی هستید که تمرکز ندارد اولین احتمال را نباید بر بیش فعالی گذاشت، در پایان بیان کرد: به همین علت است که ما معمولا در مهدکودک‌ها از مربی‌ها می‎خواهیم کودکان بی‌تحرک و بیش از اندازه آرام را معرفی کنند و از دیدگاه ما امکان دارد این کودکان از سلامت کافی برخوردار نباشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید