برپایی جشنواره‌ای برای استخدام و کارآموزی دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۲۹

جشنواره صدف به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

در این جشنواره که با هدف استخدام، کارآموزی و انجام پایان نامه در شرکت های فناور و دانش بنیان از تاریخ 17 تا 19 اردیبهشت ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار میشود، برنامه هایی از جمله نمایشگاه کار آفرینی، کارگاه های آموزشی، رویداد کارآموزی و کارورزی، ارائه پایان نامه های دانشجویی به شرکت های دانش بنیان تدارک دیده شده است.

جشنواره صدف، رویدادی است که تعداد زیادی از جویندگان کار و شرکت ها بمنظور تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز و معرفی شرکت هایشان در آن، بصورت فصلی و یا سالیانه برگزار می شود که می توان از آن بعنوان نمایشگاه فرصت های شغلی یاد کرد؛ بنحوی که فرصت های فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان ارائه می شود.

اینگونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام کنند.

رفع عواملی که مانع اشتغال فارغ التحصیلان می شوند از یک سو و نبود بستری مناسب برای تقابل مستقیم شرکت ها و دانشجویان بعنوان روشی جدید در اطلاع رسانی نیازهای محیط های کار و اجتماع از سویی دیگر، پارک فناوری پردیس را بر آن داشت تا اقدام به بر پایی نمایشگاه کار کند.

هدف این نمایشگاه و کارگاه های آموزشی، معرفی شرکت ها، معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان برای یافتن شغل آینده، نحوه تعامل و ارتباط با صنعت و … است.

از دیگر اهداف این جشنواره می توان به “رویارویی مستقیم صنعت و دانشگاه”، “معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه درقالب شرکت های کارآفرین”، “معرفی سازمانها وادارات مرتبط و نیمه‌مرتبط با رشته‌تحصیلی”، “شناسایی علایق واستعدادها (خودشناسی شغلی)” ، “آشنایی با انتظارات و مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان”، “آشنا شدن دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارت‌های شغلی”، “امکان جذب نیرو و کارآموز برای شرکت ها”، “برپایی کارگاه‌های آموزشی کار و کارآفرینی” “گسترش خدمات مشاوره‌شغلی و استفاده از مشاوران متخصص”، “ایجاد نشریه‌های شغلی و بازارکار در محیط داخلی دانشگاه”، “ایجاد یک محیط دوستانه برای تعامل بیشتر بین فارغ التحصیلان، دانشجویان و شرکت ها”، “معرفی و بازتاب نتایج تحقیقات، پژوهشها، تجربه ها و نوآوری های علمی و صنعتی صنایع”، “ایجاد انگیزه و خودباوری در میان فارغ التحصیلان” و “آشنایی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از آخرین دستاوردهای صنایع” اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید