تندری که جای خود را پیدا کرد

    کد خبر :97107

تندر 90 که نام اصلی‌اش داچیا لوگان است در اصل ساخت شرکت داچیای رومانی یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه است که سالهاست توسط شرکت ایران خودرو هم تولید می‌شود. این ماشین در ابتدا وارد بازار کشورهای مختلفی از جمله مراکش، هند و برزیل شد و بعد از مدتی وارد بازار ایران هم شد.

تندر 90 که نام‌های دیگری مانند ال 90 و لوگان هم دارد، در ابتدا با وجود معایبی چون میدان دید محدود عقب و یا سیستم صوتی نه چندان مناسب و همچنین طراحی بد داخلی و خارجی خود در بین ایرانی‌ها با استقبال چندانی مواجه نشد اما با گذشت زمان و نیز ورود تندر لوگان که با ظاهری تا حدودی تغییر یافته وارد بازار کشور شد، عقیده افراد هم تغییر یافت و تندر توانست بین هموطنان ما جایی برای خود باز کند.

تندر 90 موفق شده است 3 ستاره ایمنی از ۵ ستاره در تصادفات موسسه اروپاییENCAP و نیز ۴ ستاره در بخش کیفیت و مونتاژ را دریافت کند. در این گزارش به معرفی سه مدل از ماشین ال نود یا تندر 90 می‌پردازیم.

تندر90 پلاس اتومات

به گزارش ویرلن؛ تندر90 پلاس اتومات همانطور که از نامش پیداست دنده اتومات است و با حجم موتور 1600 سی‌سی، حداکثر توان موتور 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و بیشترین گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید می‌شود. حداکثر سرعتی که این مدل حرکت می‌کند 175 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن نیز 11.7 ثانیه محاسبه شده است.

تندر 90 پلاسهند و برزیل دستی

دومین مدل تندر 90 پلاس دستی است که حجم موتور، حداکثر توان موتور و گشتاور آن مانند 90 پلاس اتومات است. با این تفاوت که گیربکس دنده‌ای دارد. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن نیز مشابه تندر90 پلاس اتومات است اما شتاب صفر تا صد آن 10.2 ثانیه است.

تندر 90 دستی E2

به عنوان مدل آخر، نوبت می‌رسد به تندر 90 دستی E2 که گیربکس دنده‌ای دارد و با حجم موتور 1600 سی‌سی و حداکثر توان 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه ارائه می‌شود. اگر از شتاب این مدل بخواهید شتاب صفر تا صد آن 10.2 ثانیه و بیشترین سرعتی که با این ماشین می‌شود جاده‌ها را طی کرد 175 کیلومتر در ساعت است.

از دیگر مشخصات مدل‌های مختلف تندر ۹۰ می‌توان حجم صندوق عقب به اندازه۵۱۰ دسی متر مکعب را گفت که به راحتی اسباب و وسایل مورد نیاز برای سفر در آن جا می‌شوند و همچنین گنجایش مخزن سوخت ۵۰ لیتری با مصرف پایین بنزین و همچنین دارا بودن استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ اشاره کرد، ضمن اینکه مدل‌های این ماشین به رنگ‌های متنوعی مانند سفید، مشکی، آلبالویی، نقره‌ای و … تولید می‌شوند.

اگر می‌خواهید نو و یا دست دوم یکی از مدل‌های تندر ۹۰ را داشته باشید، می‌توانید با ورود به بخش خرید و فروش خودرو سایت دیوار مدل‌های مختلف آن را با گزینه‌های متفاوت و به صورت نقد یا اقساط پیدا کرده و خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید