آغاز پیش‌فروش پیکاپ جدید آمیکو، آسنا

    کد خبر :97088

وانت جدید و دوگانه‌سوز آمیکو، از شرکت چینی هوانگای به عاریت گرفته شده و دارای پیشرانه‌ی میتسوبیشی‌ است.

حدود یک ماه پیش، خبر از واردات یک وانت پیکاپ جدید به کشور دادیم که قرار است از طریق مجموعه‌ی آمیکو عرضه شود. این موضوع توسط مدیران آمیکو تأیید شد و حالا پیش‌فروش آن، آغاز شده است. پیکاپ آمیکو با پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، با استاندارد آلایندگی یورو ۵ از گروه خودروسازی میتسوبیشی عرضه خواهد شد که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد. این خودرو توانایی یدک‌ کشیدن بار ناخالص ۳۱۰۰ کیلوگرم خواهد داشت؛ درحالی‌که مصرف سوخت آن، ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از هر دو سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و (EBD)، در کنار پایداری الکتریکی (ESP) بهره می‌برد. رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ با تایرهایی به پهنای ۲۶۵ میلی‌متر و فاق ۶۵ میلی‌متر روی آن قرار گرفته است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این پیکاپ بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۵ حالته‌، همراه با دنده سنگین کمکی خواهد بود.

در نمای بیرونی، به نظر می‌رسد تنها تفاوت محصول وطنی با نمونه‌ی ساخت هوانگای (Huanghai)، استفاده از نام آمیکو با حروف انگلیسی، روی جلوپنجره باشد که البته تأثیری منفی بر زیبایی خودرو گذاشته است و امیدواریم مدیران آمیکو، با یک وانت پیکاپ خوش‌استیل، مثل کامیونت‌‌های این شرکت رفتار نکنند. این محصول آسنا (ASENA) نام‌گذاری شده و قرار است در دو تیپ تک کابین و دو کابین، همراه با سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی دوگانه‌سوز، عرضه شود.

طی تماس تلفنی نگارنده با مرکز فروش شرکت آمیکو مشخص شد که در حال حاضر فقط مدل دو کابین با کد 224M پیش‌فروش می‌شود که پس از اعمال ۱۰ میلیون تومان تخفیف برای خرید نقدی، قیمت ۱۳۵ میلیون تومان خواهد داشت. در هنگام ثبت نام این خودرو، مبلغ ۱۲۳ میلیون تومان از خریدار دریافت می‌شود که احتمالا پس از محاسبه‌ی مالیات بر ارزش افزوده، حدود ۱۲ میلیون تومان دیگر نیز در هنگام تحویل خودرو، به هزینه‌های خریدار اضافه خواهد شد. پس از واریز نقدی وجه اولیه، ۱۵۰ روز کاری طول می‌کشد تا آسنا دو کابین تحویل داده شود. شرکت آمیکو، قیمت وانت آسنا برای فروش اقساطی را ۱۴۵ میلیون تومان عنوان کرده است که شامل پرداخت اولیه‌ی ۲۰ میلیون تومان در زمان ثبت نام و مبلغ ۴۰ میلیون تومان پس از ۴۵ روز می‌شود؛ درحالی‌که اقساط خودرو تا رسیدن به مبلغ نهائی، باید تا پیش از رسیدن به زمان تحویل خودرو پرداخت شود. جالب است بدانید که خرید نقدی از آمیکو، دارای سود مشارکت نخواهد بود و صرفا برای علاقه‌مندان به پرداخت اقساطی، سود مشارکت ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است.

در نگاه اول، پرداخت مبلغی حدود ۱۴۵ میلیون تومان برای یک پیکاپ عجیب به نظر می‌رسد؛ اما با توجه به سطح بالای آپشن‌ها و استاندارد کیفی آسنا، می‌توان از زاویه‌ای دیگر به این محصول مونتاژ ایران نگاه کرد. گفته می‌شود که مدت زیادی صرف بهینه‌سازی این خودرو شده است تا با سوخت CNG و بنزین وطنی هماهنگ شود. توانایی‌های آف‌رود این خودرو، فراتر از هر محصول دیگر در رنج قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان عنوان شده است؛ چرا که علاوه بر طراحی فورد آمریکا، دارای قفل دیفرانسیل، تایرهای عریض، گاردکشی اتاق، تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر میان داشبورد و ناوبری ماهواره است. این خودرو، به‌گونه‌ای طراحی شده است که کپسول CNG زیر صندوق مخفی شود و مشکلی برای حمل یک تن بار در قسمت عقب نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید