سهم بخش کشاورزی در بسته اشتغال فراگیر امسال، 69هزار شغل است

    کد خبر :96664

بسته اشتغال فراگیر یک ماه پیش با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور ابلاغ شد که در آن، برای بخش کشاورزی 10 رسته فعالیت و 69 هزار شغل تعریف شده است.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: 10 رسته فعالیت در بخش کشاورزی شامل توسعه گلخانه ها، گیاهان دارویی، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره ای مرتبط با کشاورزی (خدمات غیر دولتی)، خدمات نوسازی کشاورزی با مکانیزاسیون و تامین نهاده ها، دامپروری و محصولات مرتبط، خدمات توسعه کسب و کار تعاونی های کشاورزی و کشت و صنعت ها، خدمات کسب و کارهای دامپزشکی و خدمات کسب و کارهای عشایری است.
«محمد خالدی» گفت: وزارت جهاد کشاورزی در نخستین گام، برای این 10 رسته فعالیت مجری تعیین کرده و مقرر شده است مجریان رشته ها با هدایت و راهبری معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارتخانه، رویه ها و برنامه عملیاتی اجرایی برای دستیابی به اشتغال را تهیه کنند.
«همچنین مقرر شد برنامه برش استانی هر کدام از فعالیت ها با تاکید بر تسهیلات، تعیین و میزان اشتغال پیش بینی شود».
وی افزود: قرار است در چارچوب برنامه اشتغال فراگیر کشور بسته های حمایتی و مداخلات سیاستی لازم برای توسعه فعالیت ها و پایداری اشتغال در بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی پیش بینی شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد در اجرای بسته و برنامه اشتغال فراگیر کشور نباید فقط به تسهیلات متکی باشیم؛ بلکه باید اشتغال پایدار را برای تکمیل حلقه ها و رفع خلاء های موجود در زنجیره ارزش دنبال کنیم و در کنار اعطای تسهیلات به توانمندسازی، آموزش و نهادسازی توجه ویژه ای داشته باشیم.
«براساس برنامه اشتغال و توانمندسازی نیروی کار، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه اجرایی توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش کسب و کار و اشتغال پایدار در فعالیت های بخش کشاورزی را تهیه کند».
خالدی گفت: بخش کشاورزی به دلیل تعامل خوب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلوتر از سایر بخش های اقتصادی در اجرای بسته اشتغال فراگیر کشور حرکت می کند.
به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر در شاخه های مختلف دام، طیور، باغی، زراعی، آبزی پروری، منابع طبیعی و… در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
پارسال حجم تولیدات کشاورزی به 118 میلیون تن رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید