آموزش به زائران سبب کاهش مخاطرات در حج 96 شد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰
    کد خبر :96584

مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان این که گرمازدگی یکی از مخاطرات حج امسال به شمار می رود، گفت: برای مصونیت زائران از گرمازدگی، آموزش های لازم به آنان ارائه گردید که این مساله سبب کاهش مخاطرات در حج 96 شد.

طاهر درودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: امسال با توجه به پیش بینی ها و ارایه خدمات آموزشی که به زائران و روسای کاروان ها برای پیشگیری از مخاطرات حج بخصوص گرمازدگی انجام دادیم، حج آرامی داشتیم.
وی با اعلام این که بیمارستان صحرایی ایران در منا از روز هشتم ارایه خدمات را آغاز کرد، افزود: در این مدت به 158 زائر خدمات بستری کوتاه مدت ارایه شد که بیشتر آنها به دلیل گرمازدگی دچار مشکل شده بودند.
به گفته درودی، بسیاری از زائران پس از درمان از بیمارستان ترخیص و به کاروان هایشان منتقل شدند و 2 هزار و 650 مورد ارایه خدمات تخصصی نیز در بیمارستان صحرایی ایران در منا انجام گرفت.
وی افزود: همچنین پزشکان کاروان ها تاکنون در حج تمتع امسال بیش از 12 هزار و 800 مورد ویزیت و خدمت به زائران ارایه کردند.
درودی اظهار کرد : تا کنون 40 زائر ایرانی در بیمارستان مکه متعلق به ایران، 9 تن در بیمارستان سعودی منا و 12 زائر دیگر در بیمارستان سعودی مکه بستری شده اند و 12 زائر نیز تا کنون فوت شده اند و امیدواریم با توجه به ارائه خدمات مطلوب شاهد افزایش چشمگیر تعداد فوتی ها نباشیم.
نخستین گروه زائران ایرانی 6 مردادماه به عربستان مشرف شدند و زمان اعزام برگشت نخستین کاروان ایران به میهن اواسط شهریورماه جاری است.
امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید