سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی در صنعت آب و برق

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷

وزیر نیرو با بیان اینکه میانگین استحصال آب از سدهای کشور در ۳،۵ سال گذشته سالانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که رشد ۶۰ درصدی را نشان میدهد گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در صنعت آب و برق کشور سرمایه گذاری شده است.

حمید چیت چیان در یاسوج به بهره برداری از 30 سد بزرگ در 3،5 سال گذشته اشاره کرد و گفت: 20 درصد کل سدهای کشور در طول سه سال و نیم گذشته ساخته شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: میانگین استحصال آب از سدهای کشور سالانه حدود 800 میلیون مترمکعب است که رشد 60 درصدی را نشان میدهد.

وی با بیان این مطلب که در سال های گذشته میانگین استحصال آب از سدهای کشور سالانه کمتر از 500میلیون مترمکعب بوده است اظهار داشت: در سه سال و نیم گذشته 110 هزار میلیارد تومان در صنعت آب و برق کشور سرمایه گذاری شده است.

چیت چیان میزان تجهیز منابع و سرمایه گذاری در صنعت آب و برق کشور را  110 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان شامل درآمد شرکت های وابسته به صنعت آب و برق، اعتبارات عمومی، سرمایه گذاری های خارجی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بطور میانگین دو درصد به جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب افزوده شده است اظهار داشت: جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در کشور 37درصد بود که با هفت درصد رشد به 44 درصد افزایش یافته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید