انتخابات شوراها نماد حضور تمام طبقات جامعه است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: شوراها نماد حضور تمام طبقات از اقشار مختلف مردم در سراسر کشور است و مشارکت مردمی را سامان می‌دهد.

عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در اولین کنگره حزبی انجمن اصلاحات که صبح امروز (پنجشنبه 14 اردیبهشت) در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد با اشاره به تاسیس خانه احزاب در دوره اصلاحات گفت: در آن دوران ما با حرکتی خردورزانه سعی کردیم تا از اختلافات سیاسی صرفنظر کنیم و گروههای مختلف سیاسی با سلایق گوناگون را زیر چتر فراگیر خانه احزاب دور هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید در بحث ائتلاف جبهه اصلاح‌طلبی کار کنیم که ما هدفمان این است ضمن حفظ هویت خودمان حرکت جبهه را با قدرت ادامه دهیم.

موسوی لاری با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری رای هرم اجرایی کشور را انتخاب می‌کند و انتخابات شوراها مشارکت مردمی را سامان می‌دهد.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه شوراها نماد حضور تمام طبقات در تمام اقشار سرتاسر کشور هستند گفت: حدود 114 هزار نفر در سراسر کشور وارد شوراهای شهر و روستا می‌شوند که علاوه بر آنها 50 هزار نفر دیگر نیز به شکل علی‌البدل در چارچوب انتخابات شوراها برگزیده می‌شوند و مسئولیت تصمیم‌گیری را برعهده می‌گیرند. بنابراین انتخابات شوراها انتخابات بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد بنابراین ما باید نهایت تلاش خود را در این انتخابات انجام دهیم.

موسوی لاری با اشاره به شرایط کشور در 8 سال قبل از دولت یاردهم خاطرنشان کرد: ما باید به یاد داشته باشیم که در دولت نهم و دهم منابع کشور چگونه هزینه شد و فضا برای آحاد جامعه چگونه بود و روابط ما با دنیا به چه شکلی در حال رقم خوردن بود.

وی افزود: ما در آن دوران نفت 110 دلاری می‌فروختیم و به جای اینکه این پول وارد سفره مردم شود به جیب افرادی مانند بابک زنجانی‌ها می‌رفت.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  با اشاره به روی کار آمدن دولت روحانی گفت: در سال 92 دولتی آمد که تلاش کرد ایران را به عنوان کشوری قدرتمند که با عقلانیت حرکت می‌کند معرفی کند. همچنین در عرصه اقتصاد به کار و تولید بها دهد و اقتصاد طبقه‌ای را پشت سربگذاریم.

موسوی لاری با انتقاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم گفت: اگر به جای دادن یارانه از پول فروش نفت ما سرمایه‌گذاری انجام می‌دادیم نتیجه آن ایجاد کار و اشتغال بود که از نظر بنده خیلی بهتر بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: امروز در جامعه فضای تقابل کمتر شده و به جای آن فضای همدلی ایجاد شده است و ما درر 29 اردیبهشت بین روند برگشتن به روند 8 ساله قبل از این دوره و ادامه روند 4 ساله دولت روحانی یکی را انتخاب کنیم.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به برخی از کاندیداهای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که در آن 8 سال پا به پای دولت نهم و دهم حرکت می‌کردند و کت او را به عنوان برکت می‌بوسیدند و کسانی هستند که وارثان آن دیدگاه هستند می‌خواهند وارد میدان شوند البته شاید شعارشان عوض شده باشد ولی در عین حال که شعار می‌دهند که می‌خواهند آن فضا را عوض کنند با نگاهی در ستادهایشان می‌بینیم افرادی که در فضای بسته آن روزها دارای مسئولیت بودند امروز در ستادهای این آقایان کار را به دست گرفته‌اند.

موسوی لاری در ادامه گفت: در طرف دیگر جریانی آمده که در سال 92 کار بسیار قشنگی انجام داد و با خردورزی آقای عارف و کنار رفتن او از رقابتها فضای حاکم آن دوران را عوض کرد.

وی با اشاره به رویکرد طرف مقابل در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از نظر بنده راهبرد طرف مقابل کم کردن حضور مردم است. آنها می‌خواهند فضای جامعه خیلی انتخاباتی نشود و به طور مثال آن رسانه‌هایی که در این خصوص خیلی تلاش می‌کردند تا مشارکت مردم را در انتخابات هر چه بیشتر بالا ببرند امروز فعالیت چشمگیری برای این هدف ندارند. ما باید تمام قوایمان را جمع کنیم تا مشارکت مردم را بالا ببریم.که از نظر بنده به دو روش می‌توانیم این کار را انجام بدهیم یکی اینکه باید به آنها بگوییم اگر شما نمی‌خواهید که تفکرات دوره نهم و دهم دوباره روی کار بیاید باید تمام تلاش خود را انجم دهید و دوم اینکه مانند سال 92 در انتخاب روحانی اتفاق نظر داشته باشیم و با قدرت از او حمایت کنیم.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  گفت: البته این انتخاب ما مقطعی نیست و تحلیل ما این است که می‌خواهیم کشور که وارد ریل عقلانیت و خردورزی شده است به حرکت خود در این مسیر ادامه دهد.

موسوی لاری با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: امروز مسئولان می‌گویند ما در این 4 سال در حال آواربرداری دو دوره گذشته بودیم و اگر این روند ادامه پیدا نکند حتی نمی‌توانیم وضعیت را به حالت قبل از این دو دوره برگردانیم.

وی در پایان با تاکید بر حمایت از روحانی گفت: نه تنها شورای عالی سیاستگذاری اصلح‌طلبان بلکه شوراهای دیگر اصلاح‌طلبی هم حمایت قطعی خود را از کاندیداتوری روحانی اعلام کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید