ائتلاف آمریکا: نمی‌گذاریم کاروان داعش به شرق سوریه برسد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۱۴
    کد خبر :96437

ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که کاروان اتوبوس‌هایی که تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان را به مناطق تحت سیطره این گروه در شرق سوریه منتقل می‌کرد، همچنان در مناطق تحت سیطره دولت سوریه در صحرا متوقف شده است.

شبکه خبری روسیا الیوم گطارش داد: رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا از طریق یک ویدئو کنفرانس از بغداد گفت: این کاروان نتوانسته به تروریست‌های دیگر داعش در شرق سوریه ملحق شود. ما همچنان به نظارت و رصد این کاروان و ممانعت از حرکت آن در شرق ادامه می‌دهیم و تروریست‌هایی را که بخواهند به سمت آنجا حرکت کنند، هدف قرار خواهیم داد.

این سخنگو افزود: یک ساعت قبل از این کنفرانس خبری این کاروان حرکت کرده بود و بعد متوقف شد نمی‌دانیم که برای استراحت متوقف شده یا می‌خواستند تصمیم بگیرند چه کاری انجام دهند.

وی افزود: من از دولت روسیه خواستم تا به دولت سوریه ابلاغ کند ائتلاف اجازه نخواهد داد که این کاروان متشکل از ۱۷ اتوبوس به شرق سوریه و نزدیکی مرزهای عراق برسد.

ائتلاف ضد داعش روز چهارشنبه در مسیر حرکت این کاروان یک پل را منهدم کرد.

این اتوبوس‌ها ۳۰۰ داعشی و ۳۰۰ غیرنظامی را به مناطق تحت سیطره داعش انتقال می‌دهند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که ارتش سوریه و حزب الله لبنان گذرگاه امنی را برای انتقال تروریست‌ها در مرزهای دو کشور ایجاد کردند.

بعد از خروج تروریست‌های داعش از قلمون غربی ارتش سوریه برای نخستین بار از آغاز بحران می‌تواند کنترل کامل مرزها با لبنان را در دست بگیرد.

انتقال تروریست‌ها به البوکمال در مناطق نزدیکی مرزهای عراق موجب نارضایتی بغداد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید