آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن همدان–سنندج

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رسیدن به مراحل پایانی کار در پروژه‌های اولویت‌دار ریلی اظهارکرد: با رسیدن خط آهن به همدان ریل‌گذاری پروژه همدان به سنندج نیز آغاز شده است.

 خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی رساندن ریل به ۵ استان باقیمانده کشور را در اولویت کاری خود قرار داده و در این راستا کار در این پروژه‌ها با قدرت زیادی ادامه داشته و به مراحل پایانی کار خود نزدیک شده است.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه ریلی قزوین – رشت توضیح داد: این طرح در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که در حوزه زیرسازی به مراحل پایانی خود رسیده است  و حدود ۱۰۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن نیز به پایان رسیده و تنها ۶۳ کیلومتر باقی مانده است. ما در حال حاضر روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌دهیم و این امید وجود دارد که در تابستان امسال این طرح بزرگ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به رسیدن خط آهن به همدان تصریح کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، راه‌آهن همدان ظرف هفته‌های آینده نهایی خواهد شد و در کنار آن فرآیند ریل‌گذاری خط آهن همدان – سنندج نیز آغاز شده است. این پروژه ۱۵۰ کیلومتری در حال حاضر آمادگی ریل‌گذاری در ۱۰۰ کیلومتر را پیدا کرده و امیدواریم در آینده نزدیک زیرسازی این پروژه نیز نهایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت ریل برای پروژه‌های در دست ساخت نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی برای تامین ریل نداریم و با قراردادهایی که بسته شده، ریل مورد نیاز از خارج وارد می‌شود. هنوز ریل ملی ساخته شده از سوی ذوب‌آهن به دست ما نرسیده اما همانطور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، آمادگی خرید تما ریل‌های تولید شده در داخل را خواهیم داشت.

خادمی همچنین درباره مذاکرات انجام شده برای تامین منابع مالی پروژه ریلی آستارا نیز توضیح داد: در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی با سرمایه‌گذاران چینی داشته‌ایم که به امضای تفاهم‌نامه‌های ابتدایی نیز منجر شده است. در کنار آن نیز سرمایه‌گذاران آذربایجانی نیز در نظر گرفتن خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای این پروژه را اعلام کرده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک به قرارداد نهایی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با نهایی شدن پروژه‌های اولویت‌داری ریلی، کار بر روی دیگر طرح‌ها با قدرت بیشتری دنبال می‌شود که رساندن ریل به بوشهر و اردبیل جزیی از آن خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید