جدیدترین اخبار
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱ گزارش تصویری کد خبر :95797

فولکس‌واگن: فرمول یک در مسیر خطرناکی قرار گرفته است

مدیر تیم موتوراسپرت شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید مسابقات فرمول یک به علت هزینه‌های بالا در مسیر خطرناکی قرار دارد.

برنارد گاب‌مایر، مدیر تیم موتوراسپرت شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید:

فرمول یک به علت هزینه‌های سرسام‌آور برای راه‌اندازی تیم‌ها، در مسیر خطرناکی قرار گرفته است. چیس کری و راس برون رؤسای فرمول یک، اصرار دارند تا زمانی که توافق کنونی در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد، توزیع درآمد میان تیم‌های شرکت کننده در فرمول یک عادلانه‌تر باشد.

گاب‌مایر در طی سفر اخیرش به هند به مجله موتوراسپرت گفت:

تیم‌هایی مانند فورس ایندیا (Force India) از مدیران فرمول یک خواسته‌اند که به سرعت روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کنند. گاب‌مایر معتقد است تیم‌های کوچک‌تر مسیر بسیار خطرناکی را دنبال می‌کنند. دو برند فولکس‌واگن – پورشه و آئودی – اخیرا به مسابقات فرمول E پیوسته‌اند. فرمول یک در یک مسیر خطرناک است و هزینه‌های آن برای بیشتر تیم‌ها زیاد است. اکثر تیم‌ها، به غیر از چهار تیم بزرگ (فراری، مرسدس، ردبول و رنو) ، مشکلات مالی دارند و درآمدها نمی‌توانند با هزینه‌های جاری بخوانند. به نظر شخصی من با توجه به طبیعت گران‌قیمت مسابقات فرمول یک، آن‌ها قدم در راه بسیار خطرناکی می‌گذارند. ما اثرات آنرا در همه جا می‌بینیم.

تیم مرسدس بیش از ۱۵۰۰ نفر پرسنل دارد که در پروژه فرمول یک مشغول به کار هستند، این برآورد حتی تامین‌کنندگان این تیم را هم در نظر نمی‌گیرد، اگر چه این تعداد زیاد نیست. شما باید در نظر بگیرید که چه دستمزدهای بالایی در انگلستان وجود دارد و آنها چه قدر مادی‌گرا هستند.

گاب‌مایر معتقد است آمریکایی‌ها نسبت به اروپایی‌ها در کنترل هزینه‌های تیم‌های ورزشی بهتر عمل کرده‌اند.

گاب‌مایر با اشاره به مدیریت هزینه‌ها در اروپا گفت:

در آمریکا، آن‌ها در ذهنشان کنترل هزینه را انجام می‌دهند. آن‌ها به خوبی هزینه‌ها را مدیریت می‌کنند. ولی در اروپا، دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در برخی از آن‌ها، کنترل هزینه واقعا خوب است، اما مسابقات فرمول یک کاملا خارج از این محدوده است.

گاب‌مایر فکر می‌کند که اگر مجریان و مدیران مسابقات فرمول یک می‌خواهند مجددا حامیان مالی بزرگی جذب کنند، باید نمایش بهتری از خود ارائه دهند. وی به این موضوع اشاره کرد که تعداد حامیان مالی کاهش یافته است:

حامیان بزرگ مانند شرکت‌های دخانیات دیگر وجود ندارند. تعداد حامیان مالی کوچک نیز پایین آمده است و تعداد تماشاچیان نیز به همین صورت در حال کاهش یافتن است. چیزی که در اینجا جور در نمی‌آید این است که به طور همزمان، هزینه‌ها در حال افزایش است. مدیران فرمول یک باید مسابقات را جذاب‌تر از پیش کنند.

 

گاب مایر که رئیس سابق تیم موتو جی‌پی دوکاتی (Ducati MotoGP) بوده است، اعتقادا دارد که نمایش مسابقات موتو جی‌پی بسیار بهتر از فرمول یک است:

ما مقایسه نمی‌کنیم اما موتو جی‌پی صدها بار بهتر از مسابقات فرمول یک است. حامیان مالی، نظم مسابقات و نحوه حمایت مالی مسابقات موتورسواری سوپربایک جهانی بهتر از مسابقات فرمول یک هستند. از لحاظ تئوری موتو جی‌پی پتانسیل تجاری خوبی برای محبوبیت خود دارد و از این محبوبیت نیز به خوبی استفاده می‌کند. ما در گروه خود (فولکس‌واگن) تیم دوکاتی را داریم و می‌توانیم ببینیم که چه تفاوت‌هایی در حمایت مالی می‌تواند وجود داشته باشد. دوکاتی در حال دستیابی به بزرگترین حامی مالی است. حتی پورشه، بنتلی، آئودی نیز چنین حمایت مالی بزرگی را به دست نمی‌آورند. دوکاتی تیمی ویژه و قابل مقایسه با فراری است و حامیان مالی به تیم‌هایی که ارزش واقعی دارند کمک می‌کنند. آن‌ها در مسابقات فعالیت خوبی دارند، هم از نظر رسانه، هم مهمان‌نوازی، برنامه‌ریزی‌ها و چیزهای دیگر. اما تیم‌های مربوط به شرکت‌های خودروسازی در این زمینه خیلی خوب نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • گازوئیل گران می‎شود
  • مشمولانی که یک میلیون سهام عدالت دارند، چقدر دریافت می‌کنند؟
  • بانک‌ها نمایش کاهش سود بانکی راه انداخته‌اند
  • میزان وام ازدواج برای سال ۹۷ مشخص شد
  • ۱۵ بهمن؛ بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن مجلس
  • گرفتار در انقباض
  • محمود عباس به‌منظور دیدار با السیسی وارد قاهره شد
  • ظریف: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا کاملا قابل پیش‌بینی است
  • پیگیری مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح
  • خطر مجازی در کمین حسن روحانی /شبکه های اجتماعی دردسر جریان اصلاحات خواهد شد؟
  • اندیشکده لوئی: کنگره آمریکا نه تحریم‌های ایران را برمی‌گرداند و نه متمم تازه‌ای به قانون بازنگری برجام می‌افزاید
  • ادعای عجیب حکمتیار درباره ایران
  • وحشت اسراییل بعد از صدور بیانیه گردان عزالدین قسام و تیراندازی به اتوبوس شهرکنشینان
  • یارانه این افراد از سال ۹۷ قطع می شود
  • استعفای صالحی امیری تکذیب شد
  • سن زباله گردی به ۴ سال رسید
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه‌ی ۱۳۹۷ دولت در خصوص خودروها
  • دگرگونی بینش جهانی در خصوص سل مقاوم به درمان
  • اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انتشار یک عکس در فضای مجازی
  • تکذیب یک خبر عجیب؛ استعفای صالحی امیری از شهرداری یک طنز رسانه ای است!
  • تکمیل ۵۷ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده
  • افزایش تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمیسیون آموزش مجلس
  • طرح ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در دمای بالا اجرایی شد
  • سه بیماری که با مصرف نمک زیاد سراغ‌تان می‌آید
  • آمار شوکه کننده از قتل زنان در مناطقی از انگلیس
  • میانگین سنی کودکان «زباله‌گرد» / ۸۵ درصد این کودکان «افغان» هستند
  • معاون جدید پشتیبانی هلال احمر منصوب شد
  • تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور
  • مسئولان گرم شدن زمین را بهانه نکنند
  • افزایش وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج منتفی شد