امام موسى صدر منادى وحدت و اعتدال در جهان اسلام بود

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰
    کد خبر :95694

انجمن اسلامى دانشجویان دانشکده پزشکى دانشگاه علوم پزشکى تهران در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی هرچه جدی‌تر دستگاه دیپلماسی به پرونده ربایش امام موسی صدر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً»

٣٩ سال گذشت از زمانی که دستان استعمار و استکبار رهبر عالیقدر مقاومت اسلامى را ربودند و داغ فقدانش را بر پیکره ى امت اسلام زدند، اما ندانستند بذر آموزه‌هاى حیات‌بخش و وحدت‌آفرین امام موسى صدر، امید را در سینه‌های منتظران ایشان زنده نگه داشته است.

امام موسى صدر منادى وحدت و اعتدال در جهان اسلام و جایگزین‌کننده صلح به جای جنگ در لبنان بود، همانطور که امام به جوانان فرمود: «امیداوارم که شما جوانان، از تنگ‌نظری قدیمیان و از تندروی امروزیان که نتیجه آن (باز هم) تنگ‌نظری بوده است بر حذر باشید!»

زمانى که پیکره کم‌جان امت شیعه در لبنان زیر فشارهاى جهل داخلى و توطئه‌هاى صهیونیسم کمر خم کرده بود، دم مسیحایی این فرزند راستین پیامبر، جان دوباره‌ای به ملت لبنان به ویژه شیعیان آن دیار بخشید.

جنبش مقاومت امل که صفوف مجاهدان مسلمان را به هم پیوست و شجره طیبه‌ای شد که هم مبارزان انقلاب اسلامى ایران چون مصطفی چمران، مرضیه دباغ و… در آنجا قدم‌های ثابتى را براى دفاع از سنگرهای انقلاب در ایران بردارند، هم زمینه‌ای مبارک شد که حزب‌الله لبنان به عنوان مهمترین پایگاه مقاومت جهان اسلام تشکیل شود حاصل تلاش‌هاى این رهبر بزرگ لبنان است.

آرى، امام از میان ما غایب شد اما آثار مجاهده‌هاى بی‌نظیر او هنوز در میان مسلمانان به ویژه مردم لبنان نفس می‌کشد.

پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامى ایران که قطعا قسمت مهمى از پیروزی خود را مرهون فعالیت‌های امام موسى صدر است این امید را در دل دوستداران و منتظران ایجاد کرد که دستگاه دیپلماسى جدید از هیچ گونه تلاشی براى پیدا کردن امام کوتاهى نمى‌کند و اندکی صبر که سحر نزدیک است و موسى صدر به آغوش امت اسلامى باز خواهد گشت. اما به اذعان سرکارخانم ربابه صدر خواهر گرامى امام موسى صدر تنها تلاش صورت گرفته براى آزادی ایشان در دوران وزارت امور خارجه دولت اصلاحات بوده است و در سال‌هاى دیگر دستگاه دیپلماسی ایران قدمی براى این حل این پرونده مهم جهان اسلام برنداشته است. این سوال پیش می‌آید با اینکه رسانه‌هاى جمعی ایران و تریبون‌های رسمى بر تلاش براى آزادی امام موسى صدر تأکید می‌کنند و همچنین بعد از سقوط دیکتاتور لیبى در پى بهار عربى و مساعدتر شدن زمینه تحقیق و بررسی، چه دست‌ها و نیت‌هاى پشت پرده‌ای مانع تلاش و اقدام از طرف دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامى شده است؟ آیا دستگاه دیپلماسى جمهورى اسلامى که مهمترین وظیفه خود را حمایت از جریان مقاومت اسلامى مى‌داند، سرنوشت امام موسى صدر به عنوان شهروند ایران و یکی از مهمترین پایه‌هاى مقاومت اسلامى را در اولویت خود نگذاشته است؟!

مطالبه دانشجویان مسلمان ایران در سالروز ربودن شدن امام موسى صدر، روشن شدن پرونده ربایش ایشان و پاسخگویى نهادهای بین‌المللى و به ویژه دولت لیبى به عنوان مقصر و عامل این ماجراست. همچنین دستگاه دیپلماسى جمهوری اسلامى و در رأس آن وزیر امور خارجه باید گزارش روشنى از اقدامات این نهاد در جهت حل شدن پرونده امام موسى صدر به مردم ایران و لبنان و به ویژه خانواده ایشان ارائه دهند.

از ذات اقدس ربوبیت، بحق امام‌الاسرا، حضرت موسى کاظم (ع)، آرزوى صحت و سلامت امام موسى صدر و بازگشت شکوهمندانه ایشان به آغوش جامعه ى اسلامى را خواستاریم.

انجمن اسلامى دانشجویان دانشکده پزشکى دانشگاه علوم پزشکى تهران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید