‌۱۳۴ شرکت بزرگ در دولت روحانی ورشکسته شد / چگونه رویتان می‌شود ‌بعد از چهار سال مجدد وعده ۱۰۰ روزه می‌دهید؟‌

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع کشور خواهان عدم رقابت دولت با آنان‌اند؛ اما دولت (از رقابت با بخش خصوصی) کنار نمی‌کشد گفت: امروز ۱۳۴ شرکت بزرگ دولتی ورشکسته شده ‌است.

علی‌رضا زاکانی چهارشنبه شب ‌در نشست تحلیلی و محتوایی جبهه مردمی انقلاب اسلامی در فرهنگسرای کومش سمنان اظهار داشت: امروز شاهد جنگ اقتصادی تمام‌عیار دشمن با خود هستیم و می‌بینیم که دشمنان استکباری ما همچنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه انتظاری به‌جز دشمنی از دشمن وجود ندارد عنوان کرد: دشمن با ابزاری نظیر تحریم دشمنی خود را به رخ می‌کشد و به ما اعلام می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای مقاوم‌سازی خود در نبرد با دشمن ستون پنجم خود را در جنگ نابرابر اقتصادی خوب بشناسیم اضافه کرد: امروز مسئولان داخلی، کشور ما را آسیب‌پذیر کرده‌اند و مشکل اصلی ما در این جنگ اقتصادی نیز همین است. بر این اساس کشور ما آسیب زیادی از ناحیه دشمنان خارجی نمی‌خورد.

زاکانی با بیان اینکه قرار است انقلاب اسلامی ایران الگویی برای جهان باشد تصریح کرد: بر این اساس کارها در ایران اسلامی شوخی‌بردار نیست؛ چراکه مشکلات کشور محدود به یک یا دو مشکل نمی‌شود و درواقع اگر حقیقت جامعه و ظرفیت جامعه را نمی‌شناسیم؛ باید توانمندی را بشناسیم.

وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی به‌عنوان یکی از اصول مهم بهبود وضعیت اقتصادی کشور، دولت را مانع اصلی شفافیت دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز کشور همین عدم شفافیت‌هایی است که در کشور وجود دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت فعلی همه هم‌وغم خود را در جعبه سیاه و عدم شفافیت امور قرار داده است افزود: باید پرسید چرا ما کسانی را مأمور صیانت از کشور خودمان کرده‌ایم که خیانت از جانب آنان اتفاق می‌افتد؟

زاکانی با اشاره به اینکه امروز باید گفت که تمام هم‌وغم دولت بر غیر شفاف کردن همه‌چیزهایی معطوف شده است که به او ختم می‌شود خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای عدم شفافیت امور قرار داد.

وی با اشاره به انعقاد قراردادی با عنوان “آی‌پی‌سی ” بین کشورمان و یک شرکت هندی وابسته به آمریکا عنوان کرد: زمانی که بر مبنای قرارداد “آی‌پی‌سی ” داشته‌های خود را با بیگانگان شریک کنیم؛ نسخه‌ای از آن در اختیار کمپانی “هندوجا ” قرار می‌گیرد که وابسته به دستگاه آمریکاست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین موضوع قرارداد با شرکت وابسته با آمریکا، زمانی که گفته شد چرا این امتیاز را به بیگانگان داده‌اید؟ گفتند ما باید قرارداد خود را شیرین کنیم و می‌خواهیم صنعت نفت را نجات دهیم.

زاکانی علت اصلی این‌گونه قراردادها را واسطه‌ها و پورسانت گرفتن دانست و با اشاره به اینکه دولت باعجله سندی را تنظیم کرد که مفاد غیراصولی و محرمانه داشت، اضافه کرد: دولت بر محرمانه بودن قرارداد تأکید کرد.

وی دولت فعلی را بزرگ‌ترین مانع برای ایجاد شفافیت در کشور عنوان کرد و گفت: امروز باید ببینیم که چقدر بر مسئولان کشور نظارت می‌شود؛ درحالی‌که آزادی نظارت بر مسئولان واجب الهی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعطای سود بالای بانکی از سوی برخی مؤسسات مالی و اعتباری وابسته به برخی افراد خاص عنوان کرد: اکنون سود بانک‌ها حدود 30 درصد است؛ اما باید ببینیم که مؤسسات مالی که قارچ گونه رشد می‌کنند؛ متعلق به چه کسانی است؟

زاکانی با تأکید بر لزوم مبارزه با ویژه خواری به‌عنوان مهم‌ترین شاخصه دولت بعدی کشور بیان کرد: چنگ‌اندازی به بیت‌المال برای برخی از افراد تبدیل به رویه شده است و امروز لازم است تا شجره تنومندی که در حال رشد است؛ ریشه‌کن شود.

وی عدم شفافیت و شایسته‌سالاری دقیق را زمینه یاز وقوع تخلفاتی دانست و اضافه کرد: امروز بانک‌ها به بنگاه‌داران بزرگی تبدیل‌شده‌اند که توان بنگاه‌داری ندارند و تمام کارشان نیز برداشت سود است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت فعلی مبدع غیر شفاف‌سازی در حد اعلاست عنوان کرد: امروز می‌بینیم که حقوق شهروندی برای دولت در حد شعار است و درحالی‌که شعار حقوق شهروندی داده و بر رعایت آن تأکید دارد؛ منتقدان را به جهنم حواله می‌کند.

زاکانی با اشاره به اینکه آمریکا در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی با ما نمی‌خواهد که کشورمان بر مدار ثبات و ایستادگی قدم بردارد اضافه کرد: تحریم‌های آمریکا علیه مردم کشورمان، نشان از دشمنی این کشور با مردم ما دارد؛ بنابراین مدیریت معیوب در این شرایط سبب آسیب به کشور شده و خواسته‌های دشمن را برآورده می‌کند.

وی مدیریت فعلی کشور را در این جنگ اقتصادی ناکارآمد توصیف کرد و افزود: دولت در این جنگ اقتصادی راهی غلط و اشتباه را پیش روی کشور گذاشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا به‌عنوان دشمن ماست که البته در حال نابودی است اضافه کرد: اما دولت به‌عنوان یک رویه اشتباه و غلط، اعتقاد دارد که باید برای حل مشکلات به سرمایه‌گذاری تکیه کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه برخی افراد با کپسول نفس می‌کشند؛ اما اریکه قدرت را رها نمی‌کنند تصریح کرد: برخی‌ها 40 سال در این کشور مدیر بوده‌اند؛ اما همچنان به آن چسبیده‌اند و آن را رها نمی‌کنند.

وی با اشاره به وعده 100 روزه مجدد روحانی برای حل مشکلات کشور، خطاب به کاندیداهای دولتی ریاست جمهوری عنوان کرد: چگونه رویتان می‌شود که بعد از چهار سال دوباره شعار ‌دهید؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مردم در هیچ عرصه‌ای هیچ هنری از دولت ندیده‌اند؛ ایام انتخابات امسال را شب‌های قدر ملت ایران دانست و عنوان کرد: باید با انتخاب درست نسبت به مسئله نفوذ حساس باشیم و در این انتخابات به طور حتم ملت ایران تصمیم خود را خواهد گرفت و در 29 اردیبهشت جشن مجدد ظهور انقلاب را می‌گیریم.

زاکانی با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای رقم زدن وضع را مطلوب‌تر رقم بزنیم یا ادامه همین سیر ناقص است تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده است تا بکوشیم که با تحول، ناکارآمدی را تبدیل به کارآمدی کرده و راه نفوذ در کشور را ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت هیچ تعهدی به کار و اشتغال ندارد؛ از آمار 12.7 درصدی نرخ بیکاری به‌عنوان آماری غیرواقعی یاد کرد و گفت: بر اساس این آمار افرادی که در هفته حتی یک ساعت کار می‌کنند نیز جزو شاغلان محسوب شده‌اند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه صنایع کشور خواهان عدم رقابت دولت با آنان‌اند؛ اما دولت (از رقابت با بخش خصوصی) کنار نمی‌کشد عنوان کرد: امروز 134 شرکت بزرگ دولتی ورشکسته شده ‌است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید