حال بازار آی تی کشور خوب نیست

    کد خبر :95628

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: وضعیت بازار کالاهای آی تی در کشور رو به راه نبوده بلکه در شرایط بسیار بدی به سر می برد.

به گزارش تسنیم، سید مهدی میر مهدی در مصاحبه با رادیو افزود: انتظار می رفت در دوران پسابرجام بازار کالاهای آی تی در مسیر رونق قرار گیرد و به تبع سهمی در سبد خانوارها به خود اختصاص دهد که متاسفانه چنین نشد.

وی در ادامه با اشاره به این جمله که هم اکنون کسب و کار در بازار آی تی بی رمق تر از هر زمان دیگریست بر لزوم رونق بخشی به کسب و کار در این حوزه تاکید کرد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه میزان از کالاهای آی تی موجود در بازار مربوط به تولید داخلی است، گفت: کالاهای مورد نظر به سبب تغییراتی که طی روز، هفته یا ماه در دنیا اتفاق می افتد شاید سرمایه گذاری در ایران مقرون به صرفه نباشد بجز اینکه زمینه صادرات کالا در مملکت فراهم شود و شرکت های خارجی بتوانند در کشور سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه سهم تولید داخلی از مجموع بازارکالاهای آی تی در کشور تنها پنج درصد است، اظهارداشت: بیشتر این تولیدات برمی گردد به اکسسوری ها مانند موس، کیبورد، فلش و… نه کالاهای سرمایه ایی.

میر مهدی گفت: در حال حاضر نزدیک به پنج درصد بازارکالاهای آی تی کشور مختص تولید داخلی است.

وی همچنین یادآورشد: امکان تولید کالاهای سرمایه ای نیز در صنعت آی تی کشور وجود دارد به شرط اینکه زیر ساخت های لازم و همینطور بستر سرمایه گذاری در این حوزه به نحو شایسته فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید