رئیس اتاق بازرگانی تهران یا سخنگوی دلالان و واردکنندگان اتومبیل

    کد خبر :95610

خوانساری رئیس محترم اتاق بازرگانی تهران در نامه ای به وزیر جدید صنعت خواستار لغو دستور محدودیت ثبت سفارش برای وارد کنندگان اتومبیل های خارجی به کشور شده است.

به گزارش تسنیم، متن یادداشت حسن شهرزادى با عنوان «رئیس اتاق بازرگانی تهران یا سخنگوی دلالان و واردکنندگان اتومبیل» به شرح ذیل است:

آقای مسعود خوانساری رئیس محترم اتاق بازرگانی تهران در نامه ای به وزیر جدید صنعت و معدن و تجارت خواستار لغو دستور محدودیت ثبت سفارش برای وارد کنندگان اتومبیل های خارجی به کشور شده است. آقای رئیس اتاق بازرگانی تهران دلیل این تقاضا را ” بهبود فضای کسب و کار ” و جلوگیری از ایجاد ” تلاطم و تنش ” در بازار خودرو عنوان کرده است و می می گوید به این دلیل ” از وزیر صنعت خواستیم دستور توقف ثبت سفارش واردات خودرو را لغو کند. ” باعث تعجب است که ایشان نه تنها هیچگونه توجهى به ضرورت پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی بمنظور رسیدن به خودکفائی مدنظر در به ثمر رساندن اهداف اقتصاد مقاومتی نمی نماید؛ بلکه رسما در جهت آزاد نمودن واردات در تقابل با تولید گام بر می‌دارد که این امر نمونه کوچکی از ضدیت و مخالفت با برنامه های توسعه پایدار در کشور و اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب محسوب می شود.

جناب آقای رئیس اتاق بازرگانی محققا اذعان خواهند فرمود که رشد اقتصادی با واردات بی رویه کالا های مشابه تولیدات داخلی بدست نخواهد آمد و درآمدهای بی حساب و کتاب اینگونه فعالیتها فقط به جیب تعداد معدودی دلال و سفته باز می رود که عملیات ضد ارزشی آنان مخل برنامه های مورد نظر در کمک به تولید داخلی، ایجاد اشتغال برای جوانان و استفاده از آخرین تکنولوژیهای جاری در جهان در تولیدات داخلی می باشد.

ریاست محترم اتاق بازرگانی تهران محققا خواهند پذیرفت که رشد اقتصادی فقط بوسیله کار و کوشش و تولید بدست می آید نه از طریق د لالی و واردات کالاهای مصرفی. هنگامی‌که تولیدات داخلی بایستی در اولویت برنامه های دولت و کلیه دست اندرکاران قرار گیرد و هنگامی‌که ایجاد اشتغال، کار و درآمد برای قشر جوان جامعه بایستی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی باشد و شعار تولید ایرانی برای مصرف ایرانی سرلوحه تمام فعالیت های اقتصادی و صنعتی قرار گیرد، چه توجیهی می توان برای واردات کا های مشابه تولید داخلی ارائه نمود. جناب آقای رئیس اتاق بازرگانی تهران باید نگاهها و دیدگاههای خود را از سوی واردات به سمت تشویق و پشتیبانی از صنعت و تولیدات داخلی تغییر دهند و معطوف بفرمایند.

تا زمانی‌که کشور به شکوفائی اقتصادی نرسیده است، تا زمانی‌که دست اندرکاران مربوطه بجای تخصیص ارز و دارائی های کشور جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید، به تشویق واردات غیر ضروری و ضد اهداف اقتصاد مقاومتی، مبادرت ورزند، در کمک و یاری به دلالی و از بین بردن زمینه های اشتغال ورزی، کار ، تولید و خودکفائی گام برمی دارند.

متاسفانه اتاق های بازرگانی در کشور، هیچگونه عملکرد مثبتی در کمک به صنعت و تولید ندارند. صدور کارت های بازرگانی که در هیچ جای جهان مرسوم و متداول نیست بجز دلیلی برای اخذ تعرفه از تولید کنندگان، صنعتگران و بازرگانان هیچگونه اثر و کارائی ندارند. اتاق های بازرگانی با تکیه بر واردات و اعمال دیدگاههای یک بعدی، صنعت و تولید را فدای کارهای تجاری داد و ستدی و منفعت ساز و سود آور فوری و فقط برای قشر خاصی از جامعه که مورد تائید و پشتیبانی اتاق ها می باشند، نموده است.

باعث تاسف است که رئیس محترم اتاق بازرگانی تهران بجای تقاضا از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برای محدود کردن واردات غیر ضروری به کشور و تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی بمنظور ایجاد خودکفائی، اشتغال و نهایتا سربلندی ملی، طی نامه ای درخواست می نماید محدودیت های اعمال شده در ثبت سفارش واردات خودرو برداشته شود. صنعت خودرو سازی یکی از ارکان مهم اقتصاد کلان کشور است بایستی به آن بها داده شود و در جهت رفع کمبودها و کاستی های آن اقدام نمود. با لا بردن سطح کیفیت تولیدات داخلی بوسیله بکارگیری آخرین تکنولوژیهای رایج جهانی امکان پذیر خواهد بود. برای رسیدن به این هدف بایستی با برنامه ریزی های دقیق و علمی، صنایع کشور را مساعدت، کمک و یاری نمود. واردات بی رویه واردات خودرو نه تنها نیاز کشور نمی باشد، بلکه ضد ارزشی تلقی می گردد. نهایتا تولید و توسعه و خودکفائی را به مخاطره خواهد انداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید