برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در بلگراد

وزیر فرهنگ و رسانه صربستان در بازدید از نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در صربستان اعلام آمادگی کرد.

 به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، ولادان ووکوساویچ وزیر فرهنگ و رسانه، ملادن وسکویچ مشاور ارشد فرهنگی، ایوانا ددیچ معاون هنری و بویانا بوریچ رئیس موزه ملی صربستان به همراه علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیر کل مرکزهنرهای تجسمی و علی محمد زارع سرپرست موزه از نمایشگاه آثار ایرانی و خارجی موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

ولادان ووکوساویچ وزیر فرهنگ و رسانه صربستان در این بازدید گفت: تصور نمی کردم که چنین آثار با ارزشی در موزه هنرهای معاصر تهران وجود دارد و مهمتر از آن چیدمان این نمایشگاه است که آثار ایرانی و خارجی در کنار هم به خوبی به نمایش در آمده است. علاقه مند هستم تعدادی از این آثار را در کشورم به نمایش بگذارم و برای این نمایشگاه، نمایش آثار هنرمندان ایرانی در کنار آثار هنرمندان خارجی اهمیت دارد چون آثار هنرمندان ایرانی هم مانند آثار هنرمندان اروپایی و آمریکایی، آثار قابل توجه و مهمی هستند.

وزیر فرهنگ و رسانه صربستان در باره همکاری های فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشنهاد می کنم نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در بلگراد و بعد از آن نمایشگاه آثاری از هنرمندان صربستانی در ایران برگزار شود. این همکاری می تواند با بررسی کارشناسی تخصصی در آینده نزدیک محقق شود. کشور صربستان هنرمندان مدرن آرت خیلی خوبی دارد و شما می توانید آثار آنها را ببینید و برای نمایش در ایران انتخاب کنید.

مجید ملا نوروزی ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر فرهنگ و رسانه صربستان درباره برگزاری نمایشگاه آثار هنری متقابل دو کشور گفت: ما آماده برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در صربستان و برگزاری آثار هنرمندان آن کشور در ایران هستیم و برای برگزاری چنین نمایشگاهی، یک کیوریتور در نظر می گیریم.

علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاکید بر همکاری فرهنگی و هنری کشورها و ملت ها با اشاره به برگزاری هفته فیلم فرانسه در موزه هنرهای معاصر تهران گفت: برگزاری هفته فیلم صربستان در سالن سینمای موزه نیز مورد بررسی و برنامه ریزی قرار می گیرد.

در پایان این دیدار کتاب مجموعه آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به ولادان ووکوساویچ وزیر فرهنگ و رسانه صربستان اهداء شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید