60 درصد صنایع دارویی کشور دولتی است

    کد خبر :95449

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش داروسازی در تویسرکان بسیار ارزش دارد و قابل تقدیر است، گفت: بیش از 60 درصد صنایع داوریی کشور دولتی است.

غلامرضا اصغری عصر امروز در جلسه شورای اداری تویسرکان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش داروسازی در تویسرکان بسیار ارزش دارد، و قابل تقدیر است، اظهار کرد: بیش از 60 درصد صنایع داوریی کشور دولتی هستند و مابقی نیز به نحوی وابسته به شرکت‌های دولتی بنیادها هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما مسؤولان حمایت از بخش خصوصی است، این مهم را مورد تاکید رهبری دانست و خطاب به مدیران دستگاه‌ها افزود: سلامت بخشی عمومی است که همه باید برای حفظ سلامت مردم کمک کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: متأسفانه در سیستم اداری ما بسیار دچار بروکراسی هستیم که این امر مانع سرمایه‌گذاری است همه ما موظف به ترغیب و تشویق برای انجام سرمایه‌گذاری هستیم و اینکه سرمایه‌گذاری در بخش تولید دارو در تویسرکان گامی مبارک و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی که ما به سر می‌بریم هماهنگی بین بخشی الزامی است گفت: گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی چون جنگ و تحریم را تحمیل کردند و اکنون نیز مانع‌تراشی برای جلوگیری از چرخیدن چرخ اقتصادی کشور، رونق اقتصاد، حل مشکل اشتغال و… می‌کنند؛ دشمنان نمی‌خواهند نظام تقویت شود، بنابراین همه در تسهیل کار مردم باید کمک کنیم.

اصغری از کار بزرگ دولت تدبیر و امید در بخش سلامت نام برد و گفت: بیش از 10 میلیون نفر بیمه شدند که بخش عمده از این بیمه‌شدگان از اقشار ضعیف بودند، این مهم گامی بسیار بزرگی است که از 80 میلیون جمعیت ما 10 میلیون افرادی از هیچ بیمه‌ای برخوردار نبودند، در این طرح بیمه شوند.

وی با اشاره اینکه دولت 90 درصد از خدمات درمانی این افراد را در قالب طرح نظام سلامت پوشش می‌دهد، بیان کرد: اجرای طرح نظام سلامت گامی بزرگ و افتخار نظام است که توانسته این کار را انجام دهد.

معاون وزیر و بهداشت با بیان اینکه برنامه دولت این بود که سرانه این 10 میلیون نفری که بیمه کرده را از محل یارانه دهک‌هایی که نباید یارانه می‌گرفتند، تأمین کند، گفت: افرادی که درآمد بالای 50 میلیون تومان دارد اصلاً نیازی به 50 هزار تومان یارانه ندارد، نباید یارانه بگیرند، این مبلغ باید واریز صندوق بیمه شود.

وی اظهار کرد: هزینه‌ها افزایش پیدا نکرده، صندوق بیمه کسری آورده، علت آن هم این است که 10 میلیون بیمه شده هر ماه سرانه‌اش را به صندوق بیمه نمی‌پردازد و باید دولت آن را بپردازد، دولت باید افراد متمول را شناسایی کرده و یارانه آن‌ها را قطع کند و 50 هزار تومان یارانه را به صندوق بیمه واریز کند امیدواریم در دولت دوازدهم این کار انجام شود.

اصغری ادامه داد: امیدوارم دولت دوازدهم براساس فرمایشات رهبری بتواند در این سال برای اشتغال و تولید پایه‌ریزی کند تا این معضلات اقتصادی که مردم از آن رنج می‌برند کمتر شود.

وی افزود: جراحی اقتصادی یکسری عوارض دارد که امیدواریم دولت سیاست‌های اقتصادی را در بحث کنترل تورم و بهره بانکی اعلام کند تا شاهد سوق دادن منابع مالی کشور به سمت تولید و سرمایه‌گذاری باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید