جامعه در خطر فاصله گرفتن از دین است

    کد خبر :95435

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جامعه در خطر فاصله گرفتن از دین است، گفت: عرضه نگاه عامیانه و سطحی‌نگرانه از دین یکی دیگر از خطراتی است که جامعه را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

سید عباس صالحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه که در موسسه کتاب‌شناسی شیعه انجام شد، با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قوه مجریه نقش کانونی را بر عهده دارد، اظهار کرد: این وزارتخانه مادر نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود چرا که در حوزه‌های مختلف رسالت‌های مهمی برای این مجموعه تعریف شده است.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ به عنوان حوزه اصلی هویتی جامعه اسلامی ایرانی اهمیت اساسی داشته و دارد و ایران اسلامی نیز با فرهنگ و مفاخر فرهنگی شناخته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بزرگانی و شخصیت‌های بسیاری در ایران اسلامی متولد شده و رشد یافته‌اند، تصریح کرد: در چهار دهه پس از انقلاب با وجود اینکه فرهنگ در کانون شعارها بوده است اما در برخی برنامه ریزی‌ها دقیق عمل نکرده به همین علت نیازمند بازنگری و بازخوانی در شیوه‌ها و روش‌های فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مرتبط با دین رسالت‌های مشخصی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است، عنوان کرد: این وزارتخانه تعامل با حوزه را به صورت ویژه دنبال می‌کند تا بتواند فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه را رقم بزند.

صالحی با اشاره به اینکه جامعه در خطر فاصله گرفتن از دین است، مطرح کرد: عرضه نگاه عامیانه و سطحی‌نگرانه از دین یکی دیگر از خطراتی است که جامعه را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید