تيتراژ سريال روزگار جواني در برج آزادي اجرا مي‌شود

    کد خبر :95392

اعضاي گروه محمدرضا عيوضي روز سه شنبه 7 شهريور، با حضور در برج آزادي در خصوص کنسرت 10 شهريور اين گروه توضيحاتي را ارائه کردند.
اين نشست با حضور محمدرضا عيوضي (خواننده)، عليرضا شمس‌اسکندري (رهبر ارکستر)، سعيد اميراصلاني (ترانه‌سرا) و بابک صحرايي (ترانه‌سرا) برگزار شد.
در ابتداي نشست، سعيد اميراصلاني با اشاره به سابقه فعاليت عيوضي در عرصه موسيقي پاپ گفت: «محمدرضا عيوضي تاکنون 6 آلبوم موسيقي منتشر کرده و اميدوارم از اين به بعد کارهاي بيشتري از او بشنويم. او که در سال 1381 آخرين کنسرت خود را روي صحنه برد، بعد از 15 سال اجراي زنده خواهد داشت و در اين کنسرت شاهد يک موسيقي جدي، آنپلاگد و پيشرفته خواهيم بود که با معيارها و استانداردهاي بين المللي اجرا خواهد شد.»
امير اصلاني در بخش ديگري از صحبت‌هايش به تهيه‌کننده اجرا اشاره کرد و گفت: «ياشار درفشه را مي‌توان از خدمت گزاران عرصه هنر و به خصوص موسيقي دانست که بدون چشم‌داشت مالي فعاليت مي‌کند و در اين راه از هيچ تلاشي مذايقه نکرده است.»
عليرضا شمس‌اسکندري با اشاره به گروه 19 نفره‌اي که دهم شهريور محمدرضا عيوضي را همراهي مي‌کنند گفت: «اين گروه متشکل از سازهاي پيانو، گيتارباس، درامز، پرکاشن، گيتار نايلون، گيتار آکوستيک، کوارتت زهي و ترومپت، گروه کر و بک‌وکال است. در مجموع قرار است 11 قطعه اجرا شود که از اين ميان 2 قطعه با نوازندگي پيانو و آواز بوده و ديگر قطعات با همراهي ارکستر اجرا خواهند شد.»
او با انتقاد از رشد بي‌سابقه تعداد خوانندگان موسيقي گفت: «افراد زيادي با عنوان خواننده فعاليت مي‌کنند اما تعداد آنهايي که واقعاً از صدا و تکنيک‌هاي خوبي برخوردار باشند و بتوان خواننده خوب دانست بسيار کم است. افرادي مانند آقاي عيوضي در قبال موسيقي کشور مسئول هستند و مخاطبين خود را خواهند داشت. اميدوارم از اين به بعد غيبت نکنند، چرا که در نبود ايشان و ساير پرچمداران موسيقي کشور، به مرور زمان شاهد نابودي موسيقي خواهيم بود.»
شمس در مورد انتخاب برج آزادي به عنوان سالن برگزاري کنسرت گفت: «اين سالن از استانداردهاي مورد نظر ما برخوردار است. سن وسيعي دارد و برگشت صدا در آن اتفاق نمي‌افتد. البته ما قرار است اين اجرا را به صورت حرفه‌اي براي پخش در بازار ضبط کنيم که ارتفاع مناسب و فضاي وسيع سالن اين امکان را به ما مي‌دهد.»
در ادامه عيوضي قطعاتي که براي اجرا انتخاب شده‌اند را نام برد و گفت: «چند قطعه از آلبوم «بر مي‌گردم» که در سال 81 منتشر شده و چند قطعه از آلبوم «حس خوب» که ارديبهشت امسال به بازار عرضه شده را به همراه قطعه معروف «رنگين کمان» در اين کنسرت اجرا خواهيم کرد و تلاش کرده‌ايم که خط ملودي تمام قطعات با يکديگر متفاوت باشند تا بتوانيم براي همه سليقه‌ها و با ريتم‌هاي مختلف، اجرايي متفاوت را روي صحنه ببريم.»
او سپس از مرحوم شاهرخ پور ميامين ياد کرد و گفت: «شاهرخ براي آلبوم «بر مي‌گردم» خيلي زحمت کشيد و اين آلبوم نتيجه تلاش‌ها و تنظيم‌هاي بسيار خوب او است.»
در بخش ديگري از اين نشست، بابک صحرايي با اشاره به سابقه آشنايي خود با عيوضي در خصوص او گفت: «خواننده‌اي که بتواند ترانه‌اي را اجرا کند که پس از گذشت يک دهه همچنان مورد علاقه مردم باشد، يعني موفق بوده است.»
او همچنين به سال‌هايي که اين خواننده از عرصه موسيقي دور بوده اشاره کرد و گفت: «معمولاً پيش نمي‌آيد که يک خواننده براي 15-20 سال متمادي پرکار و فعال باشد. ما در همين چند سال گذشته خواننده‌اي داشتيم که توانست در يک سال 33 بار کنسرت برگزار کرده و رکوردها را بشکند اما امسال تنها 2 يا 3 بار روي صحنه رفته است و اين اوج و فرودها در کار هنري طبيعي است. محمدرضا عيوضي نيز در طول اين سال‌ها فعاليت موسيقي خود را ادامه داده و تنها از اجراي روي صحنه دور بوده است.»
صحرايي همچنين در خصوص خواننده‌هايي که در دهه‌هاي بعد از عيوضي فعاليت کرده و امروز به شهرت رسيده‌اند و نيز رقابتي که بعضاً در ميان آنها اتفاق مي‌افتد گفت: «ما نبايد بين خواننده‌هاي دهه‌هاي مختلف ديوار بکشيم و آن‌ها را از هم جدا بدانيم. چرا که در بين آنها علاقه و احترام متقابل وجود دارد و در واقع هر نسل ادامه نسل قبلي است و اين مسير موسيقي است که در حال طي شدن است. اگر ما امروز گروه‌هاي جديدي داريم که به سرعت بليت‌هايشان به فروش مي‌رسد بايد خوشحال باشيم، چرا که اين امر به رشد و توسعه اقتصاد موسيقي و اقتصاد هنر کمک‌هاي شاياني مي‌کند.»
در ادامه محمدرضا عيوضي در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد علت دوري 15 ساله‌اش از صحنه گفت: «من قبل از اين که خواننده باشم، کارشناس اقتصاد بازرگاني هستم و شغل اصلي من اين است. در طي اين سال‌ها نيز فوق ليسانس روابط بين‌الملل را از دانشگاه گرفته‌ام و به دنبال تحصيل در رشته علوم سياسي در مقطع دکترا هستم؛ چرا که به فعاليت در عرصه سياست علاقه فراواني دارم و به همين دليل در دوره‌هاي گذشته در انتخابات شوراي شهر شرکت کردم. در واقع بيشتر اين سال‌ها به دنبال حرفه اصلي‌ام بودم. اما اين امر بر فعاليت من در موسيقي تأثير نداشته و آثاري را نيز توليد کرده‌ام. بعد از توليد آلبوم حس خوب که 19 ارديبهشت امسال منتشر شد، تصميم به اجراي يک کنسرت خصوصي داشتم که با پيشنهاد آقاي درفشه قرار شد به صورت عمومي و در سالن برج آزادي روي صحنه برويم. از طرفي نيز حساسيت‌هاي زيادي براي توليد هر اثر دارم که همين امر موجب شد توليد آلبوم «حس خوب» حدود 5 سال طول بکشد.»
او در ادامه سخنان خود گفت: «زماني که ما موسيقي پاپ را شروع کرديم، در واقع اين سبک موسيقي در کشور حضور رسمي نداشت و خيلي تلاش کرديم تا موسيقي پاپ دوباره در کشور شکل بگيرد. آن زمان موسيقي پاپ ما از کشورهاي غربي تغذيه مي‌شد در حالي که پتانسيل‌هاي بسيار خوبي در کشور خودمان وجود داشت که شنيده نشده بود. امروز هم وضعيت موسيقي پاپ بد نيست اما من احساس کردم دوباره مي‌توانيم پا به عرصه فعاليت بگذاريم و به رشد و تعالي آن مطابق با سليقه ايراني کمک کنيم.»
خواننده تيتراژ سريال «روزگار جواني» در خصوص نبود قانون کپي‌رايت در کشور گفت: «به دليل نبود اين قانون توليد آلبوم موسيقي به صرفه نيست، چرا که آثار به سرعت به صورت رايگان روي سايت‌ها و شبکه‌هاي مجازي در دسترس قرار مي‌گيرند و به همين دليل فضاي موسيقي به سمت توليد تک قطعه مي‌رود. اما من تمام تلاشم را مي‌کنم که همچنان آلبوم‌هاي موسيقي‌ام را روي CD نيز به بازار عرضه کنم.»
کنسرت محمدرضا عيوضي با رهبري ارکستر عليرضا شمس اسکندري و تهيه‌کنندگي ياشار درفشه، جمعه 10 شهريور از ساعت 21:30 در سالن اصلي برج آزادي برگزار مي‌شود که علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليت اين اجرا به سايت ايران کنسرت مراجعه کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید