وزارت خارجه فرانسه:توافق هسته ای ایران جایگزین معتبری ندارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۴
    کد خبر :95223

وزارت امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه توافق هسته ای ایران جایگزین معتبری ندارد، اعلام کرد:علاقه مندی خود را به این توافق تکرار می کنیم و علاقه مندیم نه این توافق را دوباره بازنگری کنیم و نه آن را مورد مذاکره مجدد قرار دهیم بلکه به شکل بسیاری جدی و سختگیرانه آن را به اجرا بگذاریم.

به گزارش ایرنا، تارنمای وزارت خارجه فرانسه در مطلبی با عنوان «جلسه پرسش و پاسخ مطبوعاتی وزارت خارجه فرانسه مورخ 30 اوت 2017 ( 09 شهریور 1396) این مطلب را اعلام کرد.
در تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه این سوال مطرح شده است: آیا فرانسه علاقه مند است که توافق هسته ای را با کاری بعد از سال 2025 که شامل کاری در باره استفاده از موشک های بالستیکی است، تکمیل کند؟ آیا این اندیشه در فضای فعلی واقع بینانه است؟
وزارت امورخارجه فرانسه درپاسخ به این پرسش نوشته است: توافق وین در باره موضوع هسته ای ایران یک توافق اساسی برای امنیت منطقه ای و بین المللی و رژیم ( مقررات ) عدم اشاعه است. این توافق الزاماتی پایدار بر فعالیت های هسته ای ایران کشور تحمیل می کند. این توافق تحت نظارت دولت هایی که آن را مورد مذاکره قرار داده اند و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی و دولت های عضو به اجرا گذاشته شده است.
تارنمای وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه توافق هسته ای ایران جایگزین معتبر دیگری ندارد، ادامه داد : (امانوئل مکرون) رئیس جمهوری در روز 29 اوت خاطر نشان کرد که ‘قالب توافق وین می تواند توسط کار اجتناب ناپذیر دیگری در باره کاربرد موشک های بالستیک تکمیل شود. این کار می تواند موضوع رایزنی های آتی با شرکای مان باشد.’
وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: همانطور که (مکرون) رئیس جمهوری یادآوری کرد، توافق 2015 باید اجازه دهد که ‘ روابطی سازنده و جدی با ایران برقرار شوند’. لذا ما علاقه مندی خود را به این توافق تکرار می کنیم و علاقه مندیم نه این توافق را دوباره بازنگری کنیم و نه آن را مورد مذاکره مجدد قرار دهیم بلکه به شکل بسیاری جدی و سختگیرانه آ نرا به اجرا بگذاریم. در این چارچوب است که ما تمایل داریم مذاکرات مان در این خصوص را پیگیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید