رسانه های روسی: آمریکا به ابراهیم یزدی روادید درمان نداد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱
    کد خبر :95217

درگذشت و خاکسپاری دومین وزیر امور خارجه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های روسیه بازتاب داشت و در این باره نوشتند: ابراهیم یزدی نخست می خواست برای درمان به آمریکا برود، اما این کشور روادید سفر درمانی را نداد.

به گزارش بازتاب ، خبرگزاری اینترفکس امروز (پنجشنبه) نوشت: یزدی از سیاستمداران اصلاح طلب و دومین وزیر امور خارجه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
در گزارش رسانه روسی با اشاره به ابتلای یزدی به بیماری سرطان لوزالمعده، آمده است: ساستمدار ایرانی در مبارزه با رژیم پهلوی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد نیز نقش فعالی داشت.
روزنامه کامسامولسکایا پراودا نیز امروز نوشت: سیاستمدار برجسته ایرانی و از مبارزان فعال دوره رژیم شاه با ممانعت آمریکا برای صدور روادید مواجه شد.
رسانه روسی نوشت: یزدی که از چند سال پیش به سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود، با توجه به این اقدام آمریکا در ازمیر ترکیه بستری و عمل جراحی شد.
در ادامه گزارش کامسامولسکایا پراودا همچنین به سابقه فعالیت های مبارزاتی یزدی علیه پهلوی اشاره شده و آمده است: سیاستمدار ایرانی پس از سرنگونی رژیم شاه نیز در حکومت ایران مشارکت کرد و دومین وزیر خارجه دولت موقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز با اشاره به خاکسپاری یزدی نوشت: وزیر خارجه اسبق ایران از سیاستمداران میانه رو و اصلاح طلب ایران بود که در مبارزات آزادیخواهی دوره رژیم شاه مشارکت فعال داشت.
رسانه روسی همچنین به مخالفت آمریکا برای صدور روادید سفر درمانی یزدی اشاره کرده و نوشته است: دونالد ترامپ طی فرمانی سفر اتباع هفت کشور شامل ایران، یمن، لیبی، سوریه، سومالی، سودان و عراق را به آمریکا برای سه ماه منع کرده بود.
شبکه پنجم تلویزیون روسیه نیز یزدی را از سیاستمداران برجسته ایران پس از انقلاب اسلامی خواند و گفت: وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی که با منع ورود سفر به آمریکا مواجه شد، سابقه مبارزه علیه حکومت پهلوی سرنگون شده با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 را داشت و سپس ریاست دستگاه دیپلماسی را برعهده گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید