تداوم چشم‌انداز منفی موسسه مودی نسبت به نظام بانکی ترکیه

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳

موسسه مودی اعلام کرد: به دلیل تداوم شرایط چالش برانگیز در ساختار نظام بانکی ترکیه، چشم‌انداز این موسسه نسبت به بانکداری در این کشور همچنان منفی است.

به نقل از حریت، موسسه خدمات سرمایه‌گذاری مودی اعلام کرد: چشم‌انداز نظام بانکداری در ترکیه همچنان منفی است. چرا که شرایط چالش‌برانگیز برای فعالیت بانک‌ها در ترکیه همچنان پابرجاست و ساختار مالی در این کشور رو به تضعیف است.

در این گزارش که طی روز جاری منتشر شد شرایط اعتباری نظام بانکی ترکیه طی 12 تا 18 ماه آینده توصیف شده است.

اگرچه توان مالی بانک‌های ترکیه در اواخر سال 2016 و 2017 ارتجاعی بوده است اما موسسه مودی پیش‌بینی کرده است که عواملی نظیر تشدید تنش‌های ژوپولیتکی و همچنین اوضاع سیاسی داخلی این کشور در کنار کاهش احتمالی قابل توجه ارز لیر این کشور و همچنین کاهش اطمینان سرمایه‌گذاران در ترکیه باعث خواهد شدبه تضعیف نظام بانکی ترکیه خواهد انجامید.

مودی بیشتر در ماه آوریل پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی ترکیه طی سال‌های 2016 تا 2018 به متوسط 2.8 درصد کاهش خواهد یافت که کاهش شدیدی را نسبت به متوسط 7.4 درصدی طی‌ سال‌های 2010 تا 2015 تجربه خواهد کرد.

از جمله اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی ترکیه در این سه سال کاهش اطمینان مصرف کننده در داخل ترکیه، احتمال کاهش بیشتر ارزش لیر و همچنین بالا بودن تورم در این کشور بوده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید