آیین بزرگداشت روز معلم در مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد

آیین بزرگداشت روز معلم روز چهارشنبه در مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن با حضور حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران، معلمان، دانش آموزان و جمعی از اولیای دانش آموزان برگزار شد. حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این مراسم ضمن تبریک روز معلم به رییس، معلمان و اولیای دانش آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی گفت: امروز روزی است که در سراسر ایران ، گرامی داشته می‌شود، اما برپایی چنین مراسمی در شهر لندن با توجه به اهمیت آموزش و پرورش فرزندان عزیز ایرانی در کشوری بیگانه اما در پوشش فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای بار معنایی دیگری است .
وی گفت: در جامعه انگلیس شاهد این هستیم که مسئولین و همچنین رییس و اولیاء مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی در لندن با فداکاری و زحماتی که طی سال‌های گذشته کشیده‌اند، توانسته‌اند این مدرسه را پایدار نگه‌دارند و خوشحال هستیم دانش آموزان عزیز ما در چنین فضای آموزشی به تحصیل می‌پردازند.
وی گفت: فراز و نشیب‌هایی که طی یک دهه گذشته در روابط با انگلستان داشتیم، تأثیراتی نیز بر فعالیت این مجتمع آموزشی نیز داشته و حفظ و بقای مدرسه در طی این سال‌ها کار ساده‌ای نبوده است .
وی گفت: حتی با اوج گرفتن تحمیل فشارها و تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود داشت، شرایطی بوجود آمده بود که موسسات و نهادهای ایرانی به تعطیل کشانده شوند و در همین راستا فشارهای زیادی هم بر همین مدرسه وجود داشت.
وی گفت : خوشحال هستیم در حال حاضر در شرایط متفاوتی بسر می‌بریم و فضایی وجود دارد که فرزندان ما می‌توانند بخوبی در جهت ارتقای فرهنگی خود گام بردارند. طبعاً ما به‌عنوان مسئول بایستی تلاش کنیم که با توجه به نیاز جامعه ایرانی در انگلیس این‌گونه مدارس روزبه‌روز رونق بیشتری یافته و فعالیت‌های آنها گسترده‌تر شوند و با جذب امکانات بیشتر نه ‌فقط در شهر لندن بلکه در سایر شهرهای دیگر انگلیس نیز توسعه یابند.
وی گفت: توسعه این نهادهای آموزشی و فرهنگی سبب خواهد شد که دانش آموزان بیشتری جذب آنها شوند تا بتوانند در سایه تعلیم معلمان بسیار کوشا و فهیم، به رشد آموزشی متناسب با ارزش های فرهنگی ایرانی و اسلامی دست یابند.
وی گفت: اگر بتوانیم این مدرسه و سایر مدارس شبیه آن را در انگلیس توسعه دهیم، می‌توانیم شمار بیشتری از فرزندان ایرانیان در میان خانواده های ایرانی را دعوت به این مدارس کنیم تا بتوانند در سایه کوشش معلمان، در فضایی ایرانی و بافرهنگ ایرانی – اسلامی آشنا شوند و بتوانند وارد بالاترین سطوح تحصیلی شوند. طبعا خانواده های ایرانی خیلی مایلند که فرزندانشان در چنین مدارسی که هم از نظر آموزشی و هم تربیتی در سطح بالایی هستند تحصیل کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم در سال آینده این مدرسه جهش قابل‌توجهی در جذب دانش آموزان جدید داشته باشد و این هدف والایی است که امیدواریم با تلاش اولیا مدرسه آن را محقق کنیم.
‘ سید عباس حسینی ‘ مدیر مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی‌ مطهری، فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده این مجتمع را تشریح کرد.
وی با اشاره به موفقیت‌های تحصیلی دانش آموزش این مجتمع آموزشی گفت که در سال گذشته 13 تن از دانش آموزان این مدرسه توانستند که به دانشگاه های معتبر انگلیس راه یابند.
در ادامه این آیین ، فیلمی از فعالیت‌های مدرسه برای حاضرین نمایش داده شد و دانش آموزان مدرسه چندین برنامه سرود، دکلمه، شعر اجرا کردند.
در مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن در حدود 350 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
در این مجتمع آموزشی در حدود 30 نیرو ازجمله 28 معلم مشغول فعالیت می‌باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید