برنامه ریزی فدراسیون ورزش کارگری برای افزایش بهره وری کارگران

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۴۳

رئیس فدراسیون ورزش کارگری ایران گفت: در تلاش هستیم با هدف افزایش بهره وری کارگران، انجام 150 دقیقه فعالیت ورزشی و 10 هزار قدم پیاده روی در هفته را برای کارگران برنامه ریزی کنیم.«سید امیر حسینی» روز پنجشنبه  افزود: پژوهش ها نشان می دهد شرکت ها و کارخانجاتی که انجام ورزش را برای کارگران خود در دستور کار دارند، بهره وری و نشاط را برای کارگاه ها تولیدی خود افزایش می دهند.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته با توسعه رشته های ورزشی، هزینه های درمان کاهش می یابد و یکی از راه های افزایش سلامتی در این کشورها، توسعه فعالیت های ورزشی و بدنی است.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری اظهار داشت: بر اساس سند راهبردی وزارتخانه های ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ ورزش سلامت محور را در دستور کار قرار دادیم.
حسینی گفت: بر اساس آمارهای سال 94 سازمان تامین اجتماعی نزدیک به 40 میلیون و 240 هزار و 792 نفر از جمعیت کشور کارگران هستند. این آمار نشان می دهد باید برای این قشر در سنین میانسالی و سالمندی برنامه ریزی صورت گیرد. زیرا مشکلات سلامتی برای افراد بالای 50 سال به میزان چهار تا هشت برابر افزایش می یابد و هزینه های درمان به سازمان های بیمه گر و دولت تحمیل می شود.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: افسردگی در سنین سالمندی بالای 11 درصد گزارش شده است و برای بر طرف کردن این مشکل توسعه ورزش های همگانی و هوازی مانند دوچرخه سواری،‌ پیاده روی، کوه نوردی بسیار موثر است.
حسینی در خصوص برنامه های این فدراسیون در هفته کارگر گفت: بیش از 300 برنامه ورزشی توسط انجمن ها و هیات های ورزشی در 31 استان برگزار می شود.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: نیاز است تا اعتبارات لازم برای فعالیت های ورزشی فدراسیون ورزش کارگری و هیات ها و انجمن های کارگری به عنوان یک فعالیت مستقل در بودجه سنواتی پیش بینی شود.
رقابت های جهانی 2017 ورزش کارگری 23 تا 28 خرداداد ماه در شهر «ریگا» کشور لتونی برگزار می شود و کاروان اعزامی ایران در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، دو و میدانی، تنیس روی میز، والیبال سالنی و ساحلی، پتانگ، «او – اسپرت»، جودو، فوتبال سالنی، فوتبال چمن و شطرنج شرکت می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید