هیچ نیرویی از ستاره خلیج فارس اخراج نشده است

    کد خبر :94844

فائق گفت: ما خودمان نیروها را جذب و آموزش داده ایم و در آینده هم به اینها نیاز داریم و در اصل هیچ اولویتی بالاتر از این نیست که از همان نیروهایی که آموزش دیده اند استفاده کینم و منطقی نیست که در زمان بهره برداری نیروی جدیدی وارد کنیم.

سید ضیاء الدین فائق مشاور مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا ضمن تکذیب خبری مبنی بر اخراج نیروهای رسمی پالایشگاه اظهار داشت: این خبر به هیچ وجه با واقعیت مطابقت ندارد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از درخشان ترین پروژه های کشور است و شرایط خوبی دارد و طبیعتا باید مراقب مدل اطلاع رسانی در مورد پروژه هایی مثل ستاره خلیج فارس باشیم.

وی در ادامه در توضیح وضعیت نیروهای این پالایشگاه گفت: تعداد حدود 90 نفر در آزمونی به صورت کارآموز جذب شده اند که اکنون دوره آموزشی خود را می گذرانند. ستاره خلیج فارس تا قبل از افتتاح فاز اول در پروژه بوده است بنا براین هیچ نیرویی نمی توانست به طور رسمی در آن فعالیت کند زیرا نیروها آموزش خاصی ندیده اند و بعد از افتتاح فاز یک و همزمان با ورود مدیر عامل جدید سیاست بر این شد که دوره آموزشی این افراد شروع و تکمیل شود.

فائق ادامه داد: علی القاعده پروژه های حوزه انرژی به این نحو است که وقتی شرکت سازنده پالایشگاه را می سازد همزمان با اینکه پروژه تحویل کارفرما داده می شود یک شرکت پروژه را راه اندازی می کند که در مورد این پالایشگاه شرکت اویکو این وظیفه را به عهده دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این افراد از نیروهای جوان و مستعد کشور هستند مدیر عامل ستاره خلیج فارس تصمیم گرفت به جهت تکمیل دوره هایی که این افراد باید برای حضور در پروژه پالایشگاه داشته باشند به شرکت اویکو منتقل شوند وآموزش تکمیلی را در این شرکت بگذرانند.

مشاور مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: در حقیقت اویکو به عنوان شرکت راه انداز پست ها و بخش های مختلف را در اختیار دارد و این افراد در کنار پرسنل اویکو هم دوره آموزشی طی می کنند و هم دیسیپلین هایی که پالایشگاه بر اساس چارت طراحی کرده، اشغال می کنند بعد از دوره آموزش، اویکو از محیط خارج می شود و همین نیروها جایگزین می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در اصل هیچ اولویتی برای ما بالاتر از این نیست که از همان نیروهایی که آموزش دیده اند استفاده کینم و منطقی نیست که در زمان بهره برداری نیروی جدیدی وارد کنیم چون برای این مقطع نیروی متخصص نیاز است و این نیروها دوره های لازم را گذرانده اند و بهترین موقیعیت را دارند که در مجموعه مشغول به کار شوند.

فایق در ادامه یادآور شد: این افراد به دلیل سن کم و تجربه کم در حوزه انرژی و بی توجهی به رفتارهای سازمانی تصور اخراج شدن را داشته اند اما در واقع اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی همچنین این نکته را متذکر شد که البته اینها رسمی نیستند و قراردادشان نیز تا 31 شهریور است و قبل از این هم قراردادی بوده اند، ضمن اینکه قرار مدیرعامل قبلی هم این بود که به شرکت بهره بردار پالایشگاه که اکنون اویکو این مسئولیت را دارد، اضافه شوند.

مشاور مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با تاکید بر اینکه اصلا موضوعی تحت عنوان اخراج وجود ندارد، اظهار داشت: این افراد دوره آموزشی را طی می کنند و بعد از آن همزمان با اینکه بخش قابل بهره برداری به ما بر می گردد، مجددا به شرکت باز خواهند گشت البته طی این مدت ممیزی می شوند و در دوره آموزشی تخصصی بررسی می شوند و اگر نیرویی توانمند نباشد و قادر به انجام وظیفه نباشند و یا از نظر نظم و انضباط و کار سازمانی به نقطه مورد نظر ما نرسد طبعا آن شرکت به ما اعلام می کند که نمی تواند در این پوزیشن قرار گیرد اما در کل چیزی به عنوان اخراج نداریم. طبیعی است در مرحله ای هم به نقطه ای برسند که شرایط لازم را احراز نکرده باشند و ممکن است ترک همکاری صورت گیرد اما در رابطه با کل این افراد صدق نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما خودمان نیروها را جذب و آموزش داده ایم و در آینده هم به اینها نیاز داریم وقتی این افراد جذب شدند سیاست اینگونه بود که در پالایشگاه کار نهایی را انجام دهند و اکنون نیز اتفاقی که افتاده این است که ما از امکانات آموزشی برخوردار نیستیم در حالی که اویکو این کار را می کند، طبیعی است که در این شرکت عملیات راه اندازی را یاد بگیرند.

فائق تصریح کرد: در حال حاضر در بخش راه اندازی شده حدود 500 نفر و در بخش پروژه نیز بالغ بر چند هزار نفر کار می کنند و کارآموزان در قسمت راه اندازی شده مشغول می شوند، البته ما غیر از حدود 90 نفر یاد شده، 110 نفر نیز فراخوان کرده و به اویکو معرفی کرده ایم و اکنون بدون هیچ حاشیه ای مشغول به کارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید