کار حرفه ای صدا و سیما در جریان گفتگوی تلویزیونی با رئیس جمهوری

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ ۸:۵۸
    کد خبر :94731

گفت‌وگوی شامگاه سه شنبه رییس جمهوری که با سوالات صریح مجری و درخواست او برای پاسخ صریح حسن روحانی همراه بود، بازتاب قابل قبولی در شبکه‌های اجتماعی، همچنین در بین برخی از کارشناسان رسانه و اهالی سیاست داشته است.

علی گرانمایه‌پور ـ مدرس دانشگاه ـ در گفت‌وگو با ایسنا در این باره به بیان توضیحاتی پرداخت و با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی هفتم شهریور ماه رییس جمهور با مردم خاطرنشان کرد: از منظر سیاسی آقای رییس‌جمهور نه قول جدیدی دادند و نه حرف تازه‌ای زدند، تنها کلیات را مطرح و برنامه‌ها را مرور کردند، اما از منظر رسانه‌ای می‌توان گفت که شیوه و روال گفت‌وگوی دیشب نسبت به گفت‌وگوهای پیشین صداوسیما با روسای جمهور متفاوت بود و برای اولین بار یک مجری کارشناس روبه‌روی آقای رییس جمهور نشست که همانند مجری‌های دیگر دست به سینه و با هراس سوال نپرسید.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه تا زمانی که رسانه خصوصی نداشته باشیم، مجری و سوالات چالشی هم نخواهیم داشت، اظهار کرد:‌ به طور کلی در فضای رسانه‌ای ما، سوالات چالشی رسم نیست؛ بنابراین هرچقدر هم که مجری بخواهد چالشی برخورد کند باز هم آن طور که باید نمی‌شود. ما زمانی می‌توانیم مجری و سوالات چالشی داشته باشیم که رسانه خصوصی وجود داشته باشد چرا که رسانه خصوصی می‌تواند خط قرمزهای نوشته و نانوشته را رد کند.

گرانمایه‌پور با اشاره به نحوه برخورد و طرح سوالات مجری برنامه شب گذشته بیان کرد: مشخص بود که مجری به مباحث مسلط بود و برخلاف مجری‌های دیگر کلی‌گویی نمی‌کرد. این نشان می‌دهد که صداوسیما به این نتیجه رسیده که افکار عمومی از گفت‌وگو با رییس جمهور مطالبات متفاوتی دارند و می‌توان این گونه استنباط کرد که مردم علاقه دارند رییس جمهور از منظر متفاوتی داشته‌های خودش را مطرح کند.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور سه شنبه شب در گفت‌وگوی زنده رادیو و تلویزیونی پیرامون مهمترین برنامه‌های دولت و مسایل کشور با مردم ایران صحبت کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در این گفتگوی زنده اصول، خط مشی و برنامه دولت دوازدهم در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تشریح و ضمن تبیین مهمترین مسایل روز کشور، مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بیان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید