نوسانات قند خون منجر به اختلال بینایی می شود

    کد خبر :94709

عضو انجمن چشم پزشکی ایران گفت: نوسانات قند خون می تواند منجر به اختلال نابینایی شود که از همین رو لازم است بیماران دیابتی به طور منظم و مداوم تحت معاینات چشم پزشکی قرار بگیرند.

به گزارش  مهر، دکتر مسعود ناصری پور روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار است از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شود، اظهار داشت: دیابت می تواند منجر به خونریزی داخلی چشم شود که از این رو نیاز به اقدامات جدی تر درمانی دارد.

وی با اعلام اینکه شیوع آب سیاه در افراد دیابتی بیشتر است، تاکید کرد: بیماران دیابتی باید به طور منظم تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند حتی اگر این قبیل بیماران علامت بیماری چشمی نداشته باشند.

دکتر ناصری پور با اعلام اینکه نوسانات قند خون می تواند منجر به اختلالات بینایی شود، گفت: وضعیت اختلالات نابینایی در افراد دیابتی بستگی به مدت زمان بیماری آنها متفاوت است، به طوری که در بیماران دیباتی نوع یک شروع علائم دیرتر مشخص می شود؛ در عین حال بیماران دیابتی نوع دو از همان ابتدا باید مورد معاینات چشم پزشکی قرار گیرند.

وی ادامه داد: دو عامل میزان قند خون و طول مدت دیابت در اختلال بینایی اثرگذار است.

وی با اعلام اینکه دیابت اگر در مراحل اولیه کنترل شود هیچ مشکلی از لحاظ بینایی ایجاد نمی کند، افزود: اگر دیابت به خوبی کنترل نشود بعد از چند سال فرد را دچار اختلال بینایی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید