کشف و ضبط بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدر و روانگردان در کشور

    کد خبر :94676

اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات مواد مخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزار و ۹۱۴ کیلوگرم بوده است که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۳۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

وی افزود: در این مدت نیز ۱۵۹۹ حشیش، ۱۱۸ کیلوگرم هروئین، ۸۰ کیلوگرم مورفین و‏‏ ۲۲ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۶۴۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۲۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۱۰.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۱۳۳۷۸ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با ۱۰۹۱۳ عدد آن مربوط به استان همدان است. همچنین ۲۱۴ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با ۸۵ و ۶۵ لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۱۱۷ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۲۸.۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷۳۸۲ نفر بوده که از این تعداد ۶۶۳۴ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۳۹ نفر قاچاقچی، ۳۲۶۴ توزیع کننده و خرده فروش و ۳۲۳۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید