عطریانفر: روحانی را در چارچوب اصلاح طلبی و اصولگرایی قضاوت نکنیم/ناصر ایمانی: دولت روحانی به بلوغ رسیده است

    کد خبر :94491

اتفاق نظر کارشناسان از هر دو جریان سیاسی و تاکید بر ضرورت ایجاد آشتی ملی، دوری از شکاف های سیاسی و تمرکز بر حل مشکلات موجود، نشان می دهد که رئیس دولت دوازدهم گام در مسیر درستی نهاده است.

چینش کابینه و سخنرانی های اخیر روحانی خصوصا گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته او برخی اصلاح طلبان را راضی نکرده است؛ از سوی برخی از تحلیل گران به محافظه کاری یا نزدیکی به جناح راست تعبیر می شود. این درحالی است که بسیاری از فعالان و چهره های سیاسی معتقد اند حرکت رئیس جمهور به سوی برقراری همدلی و اتحاد ملی لازمه اداره کشور در شرایط کنونی است. محمدعطریان فر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که تعبیر اصلاح طلب یا اصولگرا بودن دولت را اساسا غلط می داند، گفت: «این رویکرد اشتباه از رقابت های سیاسی غیرحزبی در ایران ناشی می شود».

 

به گفته او، رقابت های سیاسی و انتخاباتی در ایران به دلیل ضعف کار حزبی، عمدتا گفتمانی و جبهه ای است به همین خاطر در مورد برگزیدگان این رقابت ها اینطور قضاوت می شود.

عطریان فر توضیح داد: «برگزیدگان این رقابت ها از افرادی برای تصدی امور استفاده می کنند که در یک طیف گسترده از میانه رو تا رادیکال جبهه خودشان قرار دارند. کابینه دولت هایی که در یک فرایند گفتمانی به قدرت می رسند باید بیش از هرچیز به استفاده از نیروهای کارآمد توجه داشته باشند».

وی ادامه داد: «آقای روحانی در انتخاب مسئولان بیش از رگه های گفتمانی به ظرفیت های تخصصی افراد توجه کرده است و نباید تعبیری سیاسی از این انتخاب ها داشت».

ناصر ایمانی: دولت روحانی به بلوغ رسیده است

حرف و حدیث ها در مورد تغییر رویکرد روحانی در حالی بیان می شود که به طور معمول در دولت دوم همه روسای جمهور شاهد طرح چنین مباحثی بوده ایم. رئیس دولت اصلاحات و مرحوم آیت الله هاشمی نیز از این قاعده مستثنی نبودند متهم شده اند به اینکه به سمت محافظه کاری روی آورده اند. این بار هم گویا نوبت به روحانی رسیده و برخی گروه های پیش رو تر اصلاح طلب که شعارهای حداکثری را مد نظر دارند او را متهم به این میانه روی و تمایل به راست کرده اند.

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی و فعال اصولگرا از جمله کسانی است که اعتقاد دارد، مواضع اخیر روحانی را باید تا حدودی پای دولت دوم بودن، گذاشت. او به «نامه نیوز» گفت: «اساسا دولت ها در دوره دوم خود تغییراتی در خط و مشی دارند. این تغییر در واقع به خاطر آن است که به بلوغ رسیده اند. دولت دوازدهم را نیز باید در همین چارچوب قضاوت کرد».

ایمانی همچنین با تاکید بر اینکه فضا و شرایط کشور به شدت خاص و ویژه است، گفت: «سیاسیون و خبرنگاران به اندازه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در جریان عمق موضوعات و شرایط کشور نیستند».

وی با بیان اینکه مسایل عمدتا اقتصادی موجود رئیس جمهور را به سمت خط و مشی جدید سوق می دهد، گفت: «شرایط کشور بسیار پیچیده و دشوار است و روحانی برای اداره امور راهی غیر از آنچه در پیش گرفته است؛ ندارد».

این فعال سیاسی ادامه داد: «به اعتقاد من هر کس دیگری غیر از روحانی که رئیس جمهور می شد نیز باید همین خط و مشی را در پیش می گرفت زیرا راهی غیر از این وجود ندارد».

اتفاق نظر کارشناسان از هر دو جریان سیاسی و تاکید بر ضرورت ایجاد آشتی ملی، دوری از شکاف های سیاسی و تمرکز بر حل مشکلات موجود، نشان می دهد که رئیس دولت دوازدهم گام در مسیر درستی نهاده است. مسیری که امید است با سرعت و به سلامت طی شود.

منبع:نامه نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید