گزينه خروج آمريکا از برجام روي ميز روسيه/ آمريکا سرباز زند، اتحاديه اروپا از پس کارها بر مي آيد

  • تیتر یک
  • چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۳۸
    کد خبر :94421

روسيه اعلام کرد در صورت خروج آمريکا از توافق با ايران، اتحاديه اروپا از عهده کارها بر مي آيد.
به گزارش آريا، معاون وزير خارجه روسيه تاکيد نمود، اگر آمريکا از توافق هسته اي با ايران سرباز زند، اتحاديه اروپا از پس کارها بر مي آيد.
به گزارش اسپوتنيک، سرگئي ريابکوف معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد اتحاديه اروپا قادر خواهد بود اقدامات موثري را در صورت بروز اختلافات ايالات متحده آمريکا با توافق هسته اي با ايران، انجام دهد.
وي در اين زمينه گفت: “خروج يک جانبه از اين توافقنامه آسان نيست”، ريابکوف در ادامه افزود که اميدوارم اين اتفاق نيفتد: “ما به استدلال هاي بيشتري براي اين اقدامات نياز داريم”.
گفتني است پيش از اين، ايالات متحده آمريکا نام 18 سازمان و افراد را به ليست تحريم هاي مربوط به برنامه موشکي ايران افزوده است. تهران تحريم هاي واشنگتن را محکوم کرده است و در مقابل اعلام نموده است که تحريم هاي متقابل عليه افراد و شرکت هاي آمريکايي تحميل خواهد کرد. حسن روحاني نيز آمريکا را به تهديد از خروج از برجام هشدار داد.

تلاش روسيه براي متقاعد کردن آمريکا
سرگي ريابکوف معاون وزير خارجه روسيه تاکيد نمود، آمريکا نبايد از توافق هسته اي با ايران خارج شود.
به گزارش اسپوتنيک، سرگي ريابکوف در آستانه در 62 مين “کنفرانس بين المللي جنبش پاگواش با هدف تلاش دانشمندان براي ايجاد صلح، خلع سلاح، امنيت بين المللي و همکاري هاي علمي” تصريح نمود که، روسيه براي متقاعد کردن آمريکا از عدم خروج از برجام با ايران تلاش مي کند.
ريابکوف تصريح کرد: “ما هيچ طرح ويژه براي خروج آمريکا از برجام نداريم. اما ما در تلاش براي متقاعد کردن شرکاي خود در دولت ايالات متحده آمريکا هستيم، آنها تنها بايد به طور مداوم بر انجام تعهدات بر توافق هسته اي با ايران تمرکز نمايند”. “اگر مشکلاتي در اين ميان بوجود آيد، ما هميشه مشورت خواهيم داد، ما هميشه به تبادل نظر با شرکاي آمريکايي خود مي پردازيم. برخي گزينه هاي تئوري آمريکا در خصوص خروج از تفاهم نامه برجام با ايران نگران کننده است”.
ديپلمات روس در پايان افزود: “اما اگر به هر دليلي اين اتفاق افتاد (خروج يکي از طرفين از برجام)، اين اقدام از سوي هر کدام از طرفين که انجام شود، يک ضربه مهلک به امنيت بين المللي و منطقه اي را وارد مي کند”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید