از یازدهم الی هفدهم شهریور برای نخستین بار؛

اهداکنندگان “خون” واکسن هپاتیت B دریافت می‌کنند

    کد خبر :94287

مدیر کل انتقال خون استان تهران از انجام طرح واکسیناسیون «هپاتیت B»، ویژه اهداکنندگان مستمر خون برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش  تسنیم، سید مرتضی طباطبایی اظهار کرد: تمامی اهداکنندگان مستمر خون که از یازدهم الی هفدهم شهریور 1396 به مرکز اهدای خون وصال مراجعه کنند، واکسن «هپاتیت بی» دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انجام این واکسیناسیون افراد را در مقابل ابتلا به بیماری‌های کبدی «هپاتیت بی» تا آخر عمر مصون می‌کند، افزود: تزریق واکسن کاملاً اختیاری و رایگان بوده و در واقع به عنوان یک خدمت و قدردانی از رفتار انساندوستانه اهداکنندگان مستمر خون انجام می‌شود.

طباطبایی در ادامه با بیان اینکه این برنامه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، افزود: متولدین سال 1372 به بعد طبق برنامه ایمن سازی کشوری و همچنین اکثر متولدین 68 تا 72 نیز واکسینه شدند، بنابراین در این برنامه گروه هدف افراد 25 ساله به بعد در نظر گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در سه نوبت باید انجام ‌شود، گفت: نوبت دوم یک ماه و نوبت سوم 6 ماه بعد از تزریق اول خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران افزود: در این برنامه، واکسیناسیون تمامی اهداکنندگان خون بر علیه بیماری هپاتیت بی پیش بینی شده است، اما در فاز اول این برنامه حدود 10 هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بنا داریم در راستای دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت با اجرای این برنامه، ما هم سهمی در تحقق سند پیش بینی شده برای حذف هپاتیت در کشور داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید