مدیرمسؤول شرق پاسخ داد

چه راهکاری برای تکراری نشدن روزنامه‌ها دارید؟

    کد خبر :94257

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره گفت‌وگو با حضور چهره‌هایی مشخص و تکراری در روزنامه‌ها و سیاست‌زدگی مطبوعات، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تکراری بودن چهره‌هایی که مطبوعات برای گفت‌وگو سراغ آنها می‌روند، اظهار کرد: این موضوع درست است، اما تعداد افرادی که حرفی برای گفتن دارند، زیاد نیست. از سوی دیگر شناسایی افراد جدید شاید خیلی سخت نباشد، اما خیلی هم آسان نیست. مخاطب هم دنبال حرف حساب است و هم دوست دارد این حرف‌ حساب را از زبان چهره‌ها بشنود.

او ادامه داد: به هر حال تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم و مطالب آن را چاپ کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند. به طور کلی شناساندن چهره‌های جدید که حرف برای گفتن دارند، نیازمند تلاش زیادی است. اینکه مردم را عادت بدهیم به ما قال (‌آنچه گفته می‌شود) و نه من‌ قال (چه کسی می‌گوید) نیاز به زمان و تلاش دارد. البته طببعتاً اگر حرفی از زبان چهره‌ای شناس گفته شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که همین چهره‌های جدید، زمانی به چهره‌های شناس تبدیل خواهند شد.

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره انتقادهایی که مبنی بر سیاست‌زدگی مطبوعات و عدم انعکاس دغدغه‌های مردمی در روزنامه‌ها عنوان می‌شود، گفت: به طور کلی سیاست همیشه جذاب بوده است و به همین خاطر، رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا حوزه مورد علاقه مخاطبان را پوشش دهند. اگرچه به شخصه معتقدم که حوزه‌های اجتماعی مغفول واقع شده‌اند و هر زمان که گزارش‌های خوبی در این زمینه کار شده، بسیار اثرگذار بوده‌اند؛ به عنوان مثال گزارش گورخواب‌های روزنامه «شهروند» بسیار تاثیرگذار بود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: یادم است یک بار یکی از مسؤولان که در یکی از استان‌ها مامور شده بود، تعریف می‌کرد که با خبرنگار سی‌ان‌ان قرار مصاحبه داشت. این خبرنگار برای این مصاحبه نزدیک به یک ماه تحقیق کرده بود و چنان بر جریان گفت‌وگو مسلط بود که من نمی‌توانستم از پاسخ دادن به سوالات او طفره بروم. کاملاً مشخص است که این مصاحبه بسیار خواندی و بسیار هم پُرهزینه است. اینکه خبرنگاری بتواند یک ماه برای گزارش یا مصاحبه‌ای وقت بگذارد تا حدودی از توان اغلب رسانه‌های ما خارج است.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای تکراری نشدن مطبوعات دارد؟ گفت: اگر می‌خواهیم در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی به رقابت با رسانه‌های مکتوب آمدند، مخاطبمان را حفظ کنیم، باید محتوای متفاوتی تولید کنیم و به سراغ محتواهای جدید برویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید