جدیدترین اخبار
۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱ فرهنگی و هنری کد خبر :94257
مدیرمسؤول شرق پاسخ داد

چه راهکاری برای تکراری نشدن روزنامه‌ها دارید؟

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره گفت‌وگو با حضور چهره‌هایی مشخص و تکراری در روزنامه‌ها و سیاست‌زدگی مطبوعات، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تکراری بودن چهره‌هایی که مطبوعات برای گفت‌وگو سراغ آنها می‌روند، اظهار کرد: این موضوع درست است، اما تعداد افرادی که حرفی برای گفتن دارند، زیاد نیست. از سوی دیگر شناسایی افراد جدید شاید خیلی سخت نباشد، اما خیلی هم آسان نیست. مخاطب هم دنبال حرف حساب است و هم دوست دارد این حرف‌ حساب را از زبان چهره‌ها بشنود.

او ادامه داد: به هر حال تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم و مطالب آن را چاپ کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند. به طور کلی شناساندن چهره‌های جدید که حرف برای گفتن دارند، نیازمند تلاش زیادی است. اینکه مردم را عادت بدهیم به ما قال (‌آنچه گفته می‌شود) و نه من‌ قال (چه کسی می‌گوید) نیاز به زمان و تلاش دارد. البته طببعتاً اگر حرفی از زبان چهره‌ای شناس گفته شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که همین چهره‌های جدید، زمانی به چهره‌های شناس تبدیل خواهند شد.

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره انتقادهایی که مبنی بر سیاست‌زدگی مطبوعات و عدم انعکاس دغدغه‌های مردمی در روزنامه‌ها عنوان می‌شود، گفت: به طور کلی سیاست همیشه جذاب بوده است و به همین خاطر، رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا حوزه مورد علاقه مخاطبان را پوشش دهند. اگرچه به شخصه معتقدم که حوزه‌های اجتماعی مغفول واقع شده‌اند و هر زمان که گزارش‌های خوبی در این زمینه کار شده، بسیار اثرگذار بوده‌اند؛ به عنوان مثال گزارش گورخواب‌های روزنامه «شهروند» بسیار تاثیرگذار بود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: یادم است یک بار یکی از مسؤولان که در یکی از استان‌ها مامور شده بود، تعریف می‌کرد که با خبرنگار سی‌ان‌ان قرار مصاحبه داشت. این خبرنگار برای این مصاحبه نزدیک به یک ماه تحقیق کرده بود و چنان بر جریان گفت‌وگو مسلط بود که من نمی‌توانستم از پاسخ دادن به سوالات او طفره بروم. کاملاً مشخص است که این مصاحبه بسیار خواندی و بسیار هم پُرهزینه است. اینکه خبرنگاری بتواند یک ماه برای گزارش یا مصاحبه‌ای وقت بگذارد تا حدودی از توان اغلب رسانه‌های ما خارج است.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای تکراری نشدن مطبوعات دارد؟ گفت: اگر می‌خواهیم در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی به رقابت با رسانه‌های مکتوب آمدند، مخاطبمان را حفظ کنیم، باید محتوای متفاوتی تولید کنیم و به سراغ محتواهای جدید برویم.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • شب های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می‌شود
  • کنسرت اشوان در برج میلاد به روی صحنه می رود
  • موسیقی مهربانی به تالار وحدت می رود
  • مهمترین آسیب پدیده خشونت در جامعه
  • ایرج طهماسب در افتتاح «آبجی»
  • فرخ نژاد: در سینما، هزینه‌ها رویکرد سیاسی دارد
  • نجات زن ۳۸ ساله در ارتفاعات درکه
  • نامه یک کودک زلزله زده به امدادگران
  • شناورهای مسافری به دریای خزر می‌رسند
  • با تلگرام از وضعیت جاده ها شکایت کنید!
  • آلودگی هوا؛ افزایش ناباروری مردان
  • تجمع خرس‌های قطبی برای خوردن یک نهنگ+تصاویر
  • خطر آسیب‌های اجتماعی بیخ گوش آموزش و پرورش!
  • واکنش کانادا به آزار جنسی در سینما
  • حمایت های لازم نرسد، قطارهای حومه ای متوقف می‌شوند
  • درخواست کودکان ایرانی قربانی اقدامات تروریستی از دبیرکل سازمان ملل
  • ارتش تا زمانی که نیاز باشد در کنار زلزله‌زدگان حضور دارد
  • آغاز پخت نان جیرجیرک در فنلاند
  • شرایط برای بازگشت ایمن آوارگان روهینگیا به میانمار فراهم نیست
  • پرورش روحیه تحقیق و پژوهش عامل مهم در ارتقای کیفیت آموزش است
  • کشف ۲۲۰ کیلوگرم هروئین در زیر ماسه
  • ماجرای کمک ۱۰ میلیاردی فرح پهلوی به زلزله‌زدگان کرمانشاه چه بود؟
  • استفاده طولانی مدت از وسائل الکترونیک عامل چاقی کودکان
  • ضرغامی : علنی بودن دادگاه‌ها به نفع قوه قضائیه است
  • زلزله کرمانشاه قیمت‌ مسکن مهر را فرو ریخت
  • متهم ۵۰۰میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان به کدام کشور فرار کرده است؟
  • با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟
  • خروج قطار از ریل در هند سه کشته برجای گذاشت
  • روایت تکان دهنده از اتاق بازجویی شاهزادگان سعودی در بند: ولیعهد جنجالی چند سوال نرم و ساده می‌پرسد؛ سپس شکنجه‌گران آمریکایی با کتک و سیلی به سراغ‌شان می‌روند
  • ما دولتی نیستیم صدای رسای مردم هستیم/کمک‌های مردمی به زلزله زدگان به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد