جدیدترین اخبار
۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱ فرهنگی و هنری کد خبر :94257
مدیرمسؤول شرق پاسخ داد

چه راهکاری برای تکراری نشدن روزنامه‌ها دارید؟

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره گفت‌وگو با حضور چهره‌هایی مشخص و تکراری در روزنامه‌ها و سیاست‌زدگی مطبوعات، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تکراری بودن چهره‌هایی که مطبوعات برای گفت‌وگو سراغ آنها می‌روند، اظهار کرد: این موضوع درست است، اما تعداد افرادی که حرفی برای گفتن دارند، زیاد نیست. از سوی دیگر شناسایی افراد جدید شاید خیلی سخت نباشد، اما خیلی هم آسان نیست. مخاطب هم دنبال حرف حساب است و هم دوست دارد این حرف‌ حساب را از زبان چهره‌ها بشنود.

او ادامه داد: به هر حال تلاش کرده‌ایم در این سال‌ها چهره‌های جدید را شناسایی کنیم و مطالب آن را چاپ کنیم، اما کاملاً طبیعی است که افراد به مرور زمان چهره می‌شوند. به طور کلی شناساندن چهره‌های جدید که حرف برای گفتن دارند، نیازمند تلاش زیادی است. اینکه مردم را عادت بدهیم به ما قال (‌آنچه گفته می‌شود) و نه من‌ قال (چه کسی می‌گوید) نیاز به زمان و تلاش دارد. البته طببعتاً اگر حرفی از زبان چهره‌ای شناس گفته شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که همین چهره‌های جدید، زمانی به چهره‌های شناس تبدیل خواهند شد.

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» درباره انتقادهایی که مبنی بر سیاست‌زدگی مطبوعات و عدم انعکاس دغدغه‌های مردمی در روزنامه‌ها عنوان می‌شود، گفت: به طور کلی سیاست همیشه جذاب بوده است و به همین خاطر، رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا حوزه مورد علاقه مخاطبان را پوشش دهند. اگرچه به شخصه معتقدم که حوزه‌های اجتماعی مغفول واقع شده‌اند و هر زمان که گزارش‌های خوبی در این زمینه کار شده، بسیار اثرگذار بوده‌اند؛ به عنوان مثال گزارش گورخواب‌های روزنامه «شهروند» بسیار تاثیرگذار بود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: یادم است یک بار یکی از مسؤولان که در یکی از استان‌ها مامور شده بود، تعریف می‌کرد که با خبرنگار سی‌ان‌ان قرار مصاحبه داشت. این خبرنگار برای این مصاحبه نزدیک به یک ماه تحقیق کرده بود و چنان بر جریان گفت‌وگو مسلط بود که من نمی‌توانستم از پاسخ دادن به سوالات او طفره بروم. کاملاً مشخص است که این مصاحبه بسیار خواندی و بسیار هم پُرهزینه است. اینکه خبرنگاری بتواند یک ماه برای گزارش یا مصاحبه‌ای وقت بگذارد تا حدودی از توان اغلب رسانه‌های ما خارج است.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای تکراری نشدن مطبوعات دارد؟ گفت: اگر می‌خواهیم در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی به رقابت با رسانه‌های مکتوب آمدند، مخاطبمان را حفظ کنیم، باید محتوای متفاوتی تولید کنیم و به سراغ محتواهای جدید برویم.

وبگردی

روی خط خبر

  • درسی تلخ برای نگهداری ساختمان ها
  • ساختمان جدید پلاسکو در دو سال ساخته خواهد شد
  • امتناع شرکت ترکیه ای کوزو از تحویل مسکن مهر به مردم
  • سیاست اشتغالزایی با پول نفت تسلسل باطل است
  • آقای رئیس‌جمهور! دلار از ۴۶۰۰ تومان گذشت
  • افزایش امتیازات حقوق و مزایای کارمندان دولت
  • لحظه مشاجره ترامپ با یکی از کارمندان کاخ سفید
  • پایان بررسی بودجه ۹۷ در مجلس؛ ۲۲ بهمن
  • زنگ خطر «بلاک‌چین»
  • وزیر اطلاعات: باید جلوی سوء استفاده دشمنان از کمبود‌ها گرفته شود
  • علت مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با برداشت ۲۰ میلیاردی دولت
  • جای خالی یک رویکرد در قوه قضائیه
  • انتقاد رئیس سابق بانک مرکزی از عرضه سهام عدالت در بورس
  • اشپیگل مدعی شد: آلمان در حال لابی با اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • تماس تلفنی رئیس ستاد مشترک روسیه و آمریکا
  • عراق می تواند پلی برای ایجاد گفتمان بین کشورهای منطقه باشد
  • سرمایه‌گذاری امارات در توسعه انرژی
  • ارزش سهام عدالت ۳ برابر شد
  • آمریکا دچار خطای محاسباتی است؛ اگر از برجام خارج شود متوجه کار بسیار اشتباهش می شود
  • معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا وارد مصر شد
  • نیروهای آمریکا دیگر نباید در سوریه بمانند
  • مسکو: اتهامات واشنگتن به دمشق درباره تسلیحات شیمیایی بی‌اساس است
  • جنیدی: خواستار مشارکت بیشتر معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها هستیم
  • دادستان تهران خبرداد: دستگیری تعدادی از فروشندگان غیرمجاز ارز
  • جهانگیری در پوششی متفاوت و عجیب
  • سازمان محیط زیست موظف به منشأیابی ذرات معلق در کلانشهرهای آلوده است
  • استخدام دستفروشان در شهرداری تهران
  • پلمپ هفت ساختمان مشابه پلاسکو
  • وزیر دفاع خبر داد: دستور رهبری درباره فعالیت اقتصادی ارتش و سپاه
  • گرانترین نیاز مددجویان کمیته امداد