سازمان نجات کودکان:

۹۱ درصد کودکان افغان خشونت را تجربه کرده‌اند

    کد خبر :94170

یک نهاد بین‌المللی اعلام کرده است که ۹۱ درصد از کودکان در افغانستان در معرض انواع خشونت فیزیکی و روانی توسط خانواده و اجتماع قرار دارند.

به گزارش ایسنا، ارزیابی تازه سازمان بین‌المللی نجات کودکان (Save the Children) نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از کودکان خشونت‌های روانی را در خانه تجربه می‌کنند که شامل داد کشیدن بر سر آنها، دشنام دادن، مقصر بدبختی والدین دانستن، تحقیر آنها در میان جمع، تهدید به رها کردن و بیرون کردن آنان از خانه ‌است.

برای تدوین این گزارش با بیشتر از ۱۰۰۰ کودک در پنج ولایت کابل، ننگرهار، بلخ، سرپل و جوزجان مصاحبه شده است.

صفی‌الله امر خیل، مشاور نهاد حمایت از کودکان تکان‌دهنده‌ترین یافته‌های این گزارش را بخش خشونت‌های جنسی بر کودکان خواند که بیشتر این نوع قربانیان نیز کودکان فقیر جامعه هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این کودکان گفته‌اند که خشونت فیزیکی اغلب توسط پدر و مادر، بستگان نزدیک، معلم، مدیر مدرسه، نماینده کلاس، مسئولان نظافت مدرسه و افراد دیگر جامعه انجام می‌شود و این کودکان را مورد ضرب و شتم قرار داده، خفه کرده و حتی سوزانده‌اند.

کودکان شرکت‌کننده در ارزیابی گفته‌اند که از عدم توجه پدر و مادر، نداشتن غذای کافی، نداشتن لباس مناسب، بیماری و نداشتن دارو رنج می‌برند. این روند باعث شده که احساس پوچی به آنها دست دهد.

شرکت کنندگان این مصاحبه گفته‌اند که اگر در آینده پدر و مادر شدند هیچگاه رفتاری که با آنان شده با کودکان دیگر نخواهند کرد.

این ارزیابی نشان می‌دهد که کودکان شهری نسبت به کودکان روستایی در معرض خشونت کمتری هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید