افزایش یک درصدی مشارکت زنان در اشتغال

    کد خبر :93917

ابتکار اظهار کرد: در بخش اشتغالزایی و مشارکت بانوان در دولت یازدهم نسبت به دولت یک درصد رشد پیدا کرد که این رقم به ۱۵درصد رسید.

معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از سایت حامی بانو که با حضور زنان کار آفرین، مشاوران وزیران، دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: اهمیت مسئله کارآفرینی و اشتغال بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارند ولی شاخص‌های حضور زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه تکلیف و وظیفه معاونت زنان ریاست جمهوری بتوانیم شکاف ها را شناسایی و فرصت اشتغال برابر را برای مردان و زنان ایجاد کنیم خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم حدود ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد، امیدواریم در دولت دوازدهم این رقم را به یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

وی همچنین به فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار نیز اشاره کرد و گفت: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در کشور بسیار زیاد است و تعداد دختران و زنان فارغ التحصیل جویای کار در تمامی استان‌های کشور بیش از مردان است، این در حالیست که این شکاف در برخی از استان‌ها شدیدتر می‌شود.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور افزود: وظیفه این معاونت است که بتوانیم این شکاف‌ها را شناسایی کرده و برای حل آن تلاش کنیم تا فرصت‌های برابر و پایدار را برای زنان و دختران در کشور ایجاد شود.

ابتکار با بیان اینکه در دولت دوازدهم بیشتر به اشتغال بپردازیم گفت: ادامه مسیر در دولت در بخش های آموزش، حمایت خاص برای کارآفرینی و تسهیلات را فراهم کنیم تا طرح های کارآفرینی و بازار یابی به رونق برسد.

به گفته وی در دولت دوازدهم با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی نرخ مشارکت و اشتغال بانوان را افزایش دهیم.

وی گفت: امیدواریم از طریق این نشست‌ها به راهکارهای مشترکی برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده برسیم و با استفاده از توانمندی ذهنی و اجرایی زنان گام‌های خوبی در جهت بهتر شدن وضعیت آنها و رفع مشکلات و کاهش آسیب‌ها در کشور داشته باشیم.

ابتکار با بیان آنکه فعالیت‌های خوبی طی چهار سال گذشته در این معاونت صورت گرفته، اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم توسعه فعالیت‌های دولت را در دوره جدید شاهد باشیم.

وی مهم ترین اقدامات معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور را «شاخص سازی» عنوان کرد و افزود: هر چند در گذشته هم در این زمینه اقدامات خوبی شده اما برای اجرای هر طرح و برنامه‌ای و اتخاذ هر سیاستگذاری باید از وضعیت خود آگاه باشیم و شاخصه های صحیح ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: در بخش اشتغالزایی و مشارکت بانوان در دولت یازدهم نسبت به دولت یک درصد رشد پیدا کرد که این رقم به ۱۵درصد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید