چند نفر در ایران بیمه بیکاری می‌گیرند؟

    کد خبر :93886

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار از آمادگی این وزارتخانه به صورت ویژه برای صیانت از نیروی کار خبر داد و گفت:مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار می شوند از روز اول بیکاری قابل پرداخت است.

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از آمادگی وزارتخانه متبوع به صورت ویژه برای صیانت از نیروی کار، کارگران خبر داد و گفت:برای حمایت از کارفرمایان، کار آفرینان و سرمایه گذاران و شناسایی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی آمادگی دارد.

وی بابیان اینکه مشکلات بنگاه های اقتصادی ابتدا در سطح شهرستان محل استقرار بنگاه و سپس در استان مربوطه و نهایتاً در کشور و در ستاد وزارتخانه مورد بررسی، رسیدگی خواهد شد، افزود: با تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها به ریاست و مسئولیت استانداران و حضور دستگاه ها و ادارات کل مربوطه و نیز کارگروه ملی در سطح کشور سرعت رسیدگی، بررسی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی افزایش یافته است.

یاوری ادامه داد: براین اساس کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید که در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت صورت دهند و اصلاح ساختار انجام دهند، کارگران بنگاه اقتصادی آنان در طول مدت زمان تغییر ساختار اقتصادی با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی گفت: مشکلات بنگاههای اقتصادی فقط نقدینگی نیست پاره‌ای مشکلات «درون کارگاهی» است. همانند بالا بودن هزینه های تولید انباشت محصول، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و…. و بخشی از مشکلات «برون کارگاهی» است، همانند رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه و قاچاق و مطالبات از سایر سازمان ها.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه حدود دویست و بیست هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند، گفت: گسترش دامنه پوشش بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت استفاده از مقرری بیمه بیکاری از طریق هدایت مقرری بگیران به اشتغال مجدد و توانمند سازی آنان با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مورد نیاز و ارتقاء مهارت آنان در مشاغل تخصصی پیگیری و دنبال می شود.

وی بابیان اینکه چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده گسترده تر شده است و حمایت افزایش پیدا کرده است، افزود: مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار می شوند از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و برهمین اساس در ایام مقرری بگیری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

یاوری بابیان اینکه تمام هزینه های درمانی و بیمه ای کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری که قبلا شاغل بوده و بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند همانند کارگران شاغل تامین و پرداخت و محاسبه خواهد شد، افزود: تمام هزینه مربوط به آموزشهای مهارتی مقرری بگیران بیمه بیکاری اعم از باز آموزی و تجدید مهارت و ارتقاء مهارت آنان به عهده صندوق بیمه بیکاری است.

نماینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در سال 1396 طرح رونق تولید برای ده هزار از واحد های صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجراء خواهد شد و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و برای پنج هزار واحد صنعتی و معدنی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند تسهیلاتی اعطا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید