بروجردی: اعتراف اوباما به ناتوانی در توقف دانش هسته‌ای ایران/به‌دنبال رفع موانع بانکی در ویتنام هستیم

    کد خبر :93793

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعهد برجام مبنی بر رفع تحریم‌ها گفت: سرمایه‌گذاری روسیه و چین در ایران بعد از برجام افزایش یافت.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز (سه‌شنبه) با ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی ضمن اشاره به پیشینه روابط دوستانه میان دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان دو کشور قویا حمایت می‌کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر نقش مهم پارلمان‌ها در تقویت و تحکیم مناسبات دو کشور، بیان کرد: جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای بوده و نماد بسیار برجسته مردمسالاری در ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مبارزات و ایستادگی مردم دو کشور علیه مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورها اظهار کرد: مبارزه ما علیه آمریکا ادامه دارد و جدی است؛ به دلیل اینکه سیاست آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست خصمانه‌ای بوده و ما هم به هیچ وجه حرف غیرمنطقی را نمی پذیریم.

بروجردی ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای صلح آمیز گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا بر عدم توانایی درخصوص توقف دانش هسته‌ای ایران اعتراف کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در مذاکرات سیاسی توانستیم با اعضای دائمی شورای امنیت به توافق برسیم و این سند مهم امضا شد، خاطرنشان کرد: آنها متعهد شدند تا تحریم‌ها را بردارند؛ به همین دلیل است که امروز کشورهایی مثل روسیه و چین در ایران سرمایه گذاری می کنند از این رو درباره تسریع در رفع موانع بانکی در کشور ویتنام نیز امیدوار هستیم.

در ادامه این دیدار ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس ویتنام با اشاره به تجربه مشترک میان دو کشور در خصوص تحریم های بین المللی، بر توسعه و تقویت روابط میان ویتنام و ایران تأکید کرد.

وی افزود: سطح روابط سیاسی و فرهنگی میان دو کشور بسیار عالی است و باید تلاش شود تا این روابط در سطح اقتصادی نیز گسترش یابد.

نایب رئیس مجلس ویتنام در پایان ضمن اشاره بر اهمیت نقش گروه های دوستی ایران و ویتنام، بر تلاش گروه های دوستی در گسترش روابط و مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید