جدیدترین اخبار
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶ اقتصادی کد خبر :9374

کارگران شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی آواره‌اند

مدیرعامل گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران با اشاره به واگذاری شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: دیگر حتی یک درصد از سهام این شرکت ورشکسته برای گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران نیست اما هنوز هم نام تراکتورسازی ایران را یدک می‌کشد.

ابوالفتح ابراهیمی در ارتباط با تعطیلی شرکت «ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران» اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش که می‌خواستیم خصوصی‌سازی را در شرکت تراکتورسازی ایران پیاده کنیم چند شرکت از این گروه جدا شدند که یکی از آنها همین شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران بود.

وی افزود: شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران، تمام نیاز خود را از قبیل موتور، ازطریق هلدینگ ما تامین می‌کرد تا یک نوع ماشین صنعتی خاک‌بردار تولید کند اما با توجه به اینکه واگذاری به شکل مناسبی انجام نشد این شرکت کارگران خود را آواره کرد و به آنها پول و حقوق نداد و (صاحبان این شرکت)در فکرهای دیگری بودند.

مدیرعامل گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران ادامه داد: در این ۸ سال کارگران این شرکت(برای گرفتن حق و حقوق خود) دویدند تا بالاخره در سال گذشته راه حلی برای آنان مبنی بر اعلام ورشکستگی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: باید در نظر داشت که دیگر حتی یک درصد از سهام شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران برای گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران نیست اما هنوز هم نام تراکتورسازی را یدک می‌کشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران عنوان ماشین‌آلات را در پیشوند اسم خود دارد و با نام گروه اقتصادی ما متفاوت است گفت: در ۱۰ سال گذشته این شرکت زیرمجموعه ما نبوده و گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران ورشکست نشده و اکنون در حال فعالیت است.

مدیرعامل گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه سهام این گروه اقتصادی اکنون در بورس وارد شده و متعلق به اشخاص حقیقی است گفت: به صراحت اعلام می‌کنم که صفر درصد سهام شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در اختیار گروه اقتصادی ما قرار دارد.

با ادامه واردات، تراکتورسازی نیز ورشکست می‌شود

وی با انتقاد از واردات بی‌رویه تراکتورهای خارجی به کشور گفت: در صورتیکه سیاست موجود در ارتباط با واردات تراکتور خارجی ادامه یابد، شرکت ما نیز بزودی ورشکست می‌شود و آزاد بودن واردات تراکتور خارجی به طور قطع ورشکستگی ما را در آینده منجر می‌شود.

مدیرعامل گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران گفت: در حالی که تعرفه واردات خودروهای سواری خارجی ۵۵ درصد است چرا اجازه می‌دهند که تراکتور با ۵ یا حداکثر ۱۵ درصد تعرفه گمرکی وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه تراکتورسازی ایران اکنون صفر تا صد محصولات خود را در داخل تولید می‌کند، گفت: بیش از ۲۰۰ نمایندگی در روستاهای کشور و حدود ۵ هزار نفر کارگر داریم، همچنین قطعه‌سازان زیادی با ما در ارتباط بوده و قطعات مورد نیاز ما را تولید می‌کنند. در صورتی که دروازه‌های واردات به شکل فعلی و بدون کنترل باز باشد و از طرفی برخی صرفا اقدام به مونتاژ تراکتور در داخل کنند، شرکت ما نیز وضعیت مناسبی نخواهد داشت.

به ازای واردات هر تراکتور ۱۰ نفر بیکار می‌شود

ابراهیمی اظهار داشت: حدود ۵ سال است که واردات تراکتور خارجی به کشور در حال افزایش است و این واردات به صورت روزافزون ادامه می‌یابد. از طرفی واردات تراکتور بعد از تسهیل شرایط انتقال پول، بیشتر نیز شده و بر مشکلات ما افزوده است.

مدیرعامل گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران گفت: تعرفه واردات تراکتور خارجی در حدود ۷ سال گذشته ۲۵ درصد بود اما اکنون ۵ تا ۱۵ درصد است در حالی که خودروسازان در حاشیه امنیت با تعرفه ۵۵ درصدی واردات اقدام به تولید می‌کنند.

وی افزود:ما معتقدیم اگر قرار است تعرفه بالا برای واردات خودرو اعمال شود این تعرفه باید برای ما نیز باید باشد تا از تولید داخلی حمایت شود.

ابراهیمی با بیان اینکه واردات تراکتور با تعرفه‌های فعلی ضد اشتغال و تولید به حساب می‌آید، گفت: از مونتاژکاران تراکتور در کشور باید تعهد گرفته شود که تا ۳ سال خدمات پس از فروش ارائه دهند و در نهایت تکنولوژی خود را به ایران بیاورند زیرا وصل کردن قطعات CKD در ایران اصل سود را نصیب شرکت‌های خارجی می‌کند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: به ازای هر تراکتوری که به کشورمان وارد می‌شود ۱۰ نفر بیکار و در عوض ۱۰ نفر در کشورهای چین، هند و دیگر کشورها سرکار می‌روند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • تهدیدات عربستان را با تشدید جنگ علیه متجاوزان پاسخ می‌دهیم
  • برنج وارداتی پای “حجتی” را به مجلس کشاند
  • ۱۰تولیدکننده بزرگ نفت در جهان
  • لابی عربستان برای تمدید ۹ماهه توافق نفتی
  • تشکیل کارگروه مشترک با هند برای صادرات نرم‌افزار
  • کاغذ ۲۰درصد گران شد
  • نسخه‌های چینی برای موتورهای ایرانی
  • صندوق‌ها، نهادهای مالی مدرن یا اخلال اقتصادی
  • سهم صنایع کانی غیر فلزی در آلودگی هوا
  • هولولنز مایکروسافت تحت شکایت بابت نقض دو حق اختراع است
  • بازار مسواک های قاچاق و تقلبی داغ می شود/ تبعات یک ممنوعیت
  • افزایش قیمت خودرو در پی ممنوعیت ثبت سفارش
  • شناسایی فاکتورهای پرخطر «بی اشتهایی عصبی»
  • مراقب عوارض چشمی جراحی زیبایی صورت باشید
  • آزمون وسع تاثیری در کاهش هزینه های بیمه سلامت ندارد
  • تصمیم دستیارپیشین ترامپ به همکاری با بازرس پرونده روسیه
  • ۲۶ آذر سیارکی از کنار زمین می گذرد
  • استفاده از یک برنامه کامپیوتری برای درمان سرطان
  • گفت و گوی جانسون و بن سلمان درباره بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا
  • آخرین آمار فعالیت کاربران ایرانی درتلگرام/ثبت ۶۷۸هزار کانال فارسی
  • سکوت ۲۴ ساعته و بی‌سابقه رسانه‌های متعلق به داعش
  • استقبال آمریکا از گزارش آمانو درباره ایران و برجام
  • آهنگ رشد اقتصادهای توسعه یافته آهسته شد
  • جهانگیری: ایران درتعیین سیاست ها برای توسعه سبد انرژی جهان جایگاه مهمی دارد
  • اسرائیل با دولتهای عرب بطور مخفیانه همکاری می کند
  • شمار نظامیان آمریکا در خاورمیانه ۳۳ درصد افزایش یافت
  • پوتین از ثبات تقاضا برای محصولات نظامی روسیه خبر داد
  • دولت زیمبابوه به موگابه مصونیت قضایی اعطا کرد
  • ازدواج جنجالی دوباره برد پیت و آنجلینا جولی/عکس
  • زاخارووا: مسکو حضور آمریکا در سوریه را به منزله «اِشغال» می داند