اظهارات مردي که همسر موقتش را به آتش کشيد

    کد خبر :93685

مرد جواني که 12 سال پيش همسرموقتش را در جريان مشاجره خانوادگي خفه کرده و جسدش را با بنزين در کنار جاده به آتش کشيده بود پس از محاکمه در شعبه يکم دادگاه کيفري استان البرز به قصاص نفس -اعدام -محکوم شد.
رسيدگي به اين پرونده جنايي از بيست‌وپنجم اسفند سال 84 در حالي کليد خورد که مأموران آتش‌نشاني کرج با دريافت گزارشي مبني بر وقوع آتش‌سوزي در کنار جاده ماهدشت، راهي محل مورد نظر شده و با جسد سوخته زن جواني روبه‌رو شدند.پس از حضور تيم جنايي در محل و بررسي‌هاي مقدماتي،جسد به پزشکي قانوني انتقال يافت تا اينکه مشخص شد زن جوان قبل از سوزانده شدن، خفه شده است.
در حالي که تلاش براي شناسايي هويت زن جوان ادامه داشت، زني با مراجعه به پليس از مفقود شدن ناگهاني خواهرش خبر داد.
از آنجا که جسد کشف شده قابل شناسايي نبود سرانجام پس از چند ماه و با کمک آزمايش «دي ان اي» هويت زن جوان- فائزه 32 ساله-مشخص شد.
اين در حالي بود که «امير» 38 ساله، همسر زن جوان گمشده که از همان ابتدا تحت بازجويي قرار گرفته بود با داستانسرايي، مسير تحقيقات را به بيراهه کشانده بود.
او به کارآگاهان گفت: «من شوهر دوم فائزه بودم، اما احتمال مي‌دهم همسرم به خاطراختلاف‌هاي شديدي که با شوهر سابقش داشت، قرباني توطئه شومي از سوي اين مرد شده باشد.»
اما درجريان تحقيقات فني، پليسي، هيچ ردپايي از شوهرسابق اين زن درناپديد شدن قرباني ماجرا به‌دست نيامد.مرد همسرش را آتش زد راز جنايت در خودروي مقتول سرانجام با شناسايي هويت مقتول و با گذشت دو سال از اين جنايت مرموز، خودروي رنوي سرقتي زن جوانشناسايي و توقيف شد.

مالک خودرو نيز ادعا کرد اين خودرو را از فردي به نام «امير»-شوهر مقتول- خريده است.بدين‌ترتيب امير بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفت و سرانجام راز جنايت را فاش کرد.
همسرم را کشتم چون آبرويم را برد!متهم در بازجويي‌ها گفت: «چند روز به عيد نوروز مانده بود که فائزه هنگام مصرف مواد مخدر صدايش را بالا برد.
سر همين موضوع از ترس اينکه آبرويم برود با دستم دهانش را گرفتم تا صدايش را پايين بياورد، اما چند دقيقه که گذشت پاهايش شل شد و روي زمين افتاد.مرد همسرش را آتش زد
اول فکر کردم به خاطر مصرف مواد مخدر بيهوش شده يا دارد نقش بازي مي‌کند اما خيلي زود فهميدم مرده. به همين خاطر شبانه جسدش را در خودرواش گذاشتم و آن‌ را در بيابان با بنزين سوزاندم تا ديگر هيچ اثري از او نماند.
چند روز بعد هم موضوع گم شدن ناگهاني‌اش را به خواهرش اطلاع دادم.»پس از تکميل تحقيقات تخصصي کيفرخواست متهم به اتهام قتل عمد و سرقت خودروي زن جوان صادر شد.
در حالي که رسيدگي به اين پرونده جنجالي چند سال به خاطر نواقص و جمع‌آوري اسناد و مدارک به طول انجاميده بود هفته گذشته، محاکمه عامل جنايت پس از 12 سال و با انتقال او از زندان به شعبه يکم دادگاه کيفري استان البرز به رياست قاضي رنجبر و با حضور دو قاضي مستشار- خنک دار و يزدان پور- برگزار شد.
در ابتداي جلسه دادگاه متن کيفرخواست توسط نماينده دادستان خوانده شد.
آنگاه خواهر و دختر نوجوان مقتول در جايگاه قرار گرفته و خواستار قصاص عامل جنايت شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید