واکنش “خبرگزاری دولت” به آمارهای غلط روحانی

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۷:۴۱

خبرگزاری دولت در تحلیلی آمار “سالی ۱۴ هزار شغل در دولت قبل ایجاد شد” که از سوی حسن روحانی اعلام شده بود را غیرکارشناسی، نادرست و در راستای تخریب خدمات گسترده دولت نهم و دهم اعلام کرد.

در جستجوی انبوه خبرهایی که این روزها رسانه ها در تعریف و تخریب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر می‌ کنند، خبری برایم جلب توجه کرد. منبع خبر، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تیتر خبر در حمایت از دولت نهم و دهم بود. به محتوای خبر مراجعه کردم، تعجبم بیشتر شد، دقیقا از تخریب کنندگان دولت نهم و دهم انتقاد کرده بود و ارائه برخی آمارها از اشتغالزایی در دولت قبل که می گفتند، سالی 14 هزار شغل ایجاد شده است را غیر کارشناسی ارزیابی کرد. به تاریخ خبر مراجعه کردم، مربوط به 30 تیرماه سال 1392 یعنی پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم بود.

برخی تحلیل‌ها از عملکرد دولت نهم و دهم و شعارها و اظهارات حسن روحانی به شرح زیر بوده است:

* در سالهای اخیر به دلیل آنکه حجم زیاد کارها و خدمات دولتهای نهم و دهم برای بسیاری از مخالفان و منتقدان دولت قابل باور نبوده، تلاشهای زیادی برای تخریب آمارهای رسمی کشور از طرف این گروهها صورت گرفته است.

* نمونه این تحلیل نادرست در زمینه اشتغال و بیکاری ارائه شد و ادعا شد که در فاصله سالهای 85 تا 90 در کشور فقط سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده است!

* در واقع باید گفت در دولت اصلاحات تعداد بیکاران تقریبا دو برابر شد اما در دولت احمدی نژاد تا پایان سال 90 تعداد بیکاران نه تنها افزایش نیافت بلکه با کاهش اندکی نیز مواجه شده است.

* متوسط سالانه نرخ بیکاری در دولت اصلاحات (83-1376) برابر با 12.75 درصد و متوسط این نرخ در دولتهای نهم و دهم (91-1384) برابر با 11.66 درصد می باشد که بیانگر عملکرد بهتر دولت احمدی نژاد در کنترل بیکاری در کشور است.

در این تحلیل، تمامی انتقادهای حسن روحانی به عملکرد اشتغالزایی دولت نهم و دهم را زیر سوال برده و غیرکارشناسی اعلام کرد.

جالب اینکه طی تمامی 4 سال گذشته و هم اکنون که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستیم، حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بارها این انتقادهای غیرکارشناسی را نسبت به دولت قبل مطرح کردند و می کنند ولی این روزها خبرگزاری دولتی ایرنا روایت دیگری از این انتقادها دارد…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید