تکرار چندباره قطع میکروفن نمایندگان منتقد توسط نایب رئیس مجلس

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۴۳
    کد خبر :93619

در جلسه علنی امروز، دو تن از نمایندگان هنگامی که قصد ارائه تذکر و اخطار را داشتند، یکباره با قطع میکروفن خود از سوی نایب رئیس مجلس مواجه شدند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس برای ارائه اخطار قانون اساسی وقت گرفت و هنگامی که قصد ارائه اخطار خود را داشت، باز هم میکروفن وی توسط رئیس جلسه قطع شد.

سلیمی با اشاره به اصل ۸۳ قانون اساسی مبنی بر حق نمایندگان برای اظهارنظر در تمام مسائل و نیز ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره لزوم رعایت شأن مجلس در اداره آن اظهار داشت: دیروز اتفاقاتی در مجلس افتاد که کم‌سابقه بود و ترتیباتی که هیأت رئیسه باید در نوبت‌دهی رعایت می‌کرد، رعایت نشد که امیدواریم این مسئله اصلاح شود.

وی با اشاره به موضوع اخطار خود ادامه داد: در گزارش امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره روند شش ماهه دوم اجرای برجام و در بند «و» این گزارش، حدود ۱۵ مورد از نقض‌عهدها و پیمان‌شکنی‌های آمریکا آمده است.

بلافاصله پس از اینکه صحبت این نماینده به این قسمت رسید، پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، بدون اینکه وقت این نماینده سپری شود و یا علت خاصی قید شود، با عبارت «متشکرم»، سخنان وی را قطع کرد و تریبون وی نیز قطع شد.

این رفتار در حالی اتفاق افتاد که ساعتی قبل از سلیمی، حجت‌الاسلام ذوالنور هم که قصد ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد ماده ۲۴ را داشت، به محض اسم آوردن از بیژن زنگنه وزیر نفت، میکروفنش قطع شد و اجازه ادامه صحبت را پیدا نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید