مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران:

با شیوع تب کریمه کنگو ذبح دام در معابر فاجعه‌بار خواهد بود

    کد خبر :93610

 

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در سومین جلسه رسمی شورای شهر گزارشی از جایگاه‌های بهداشتی ذبح دام در اعیاد قربان و عرفه ارائه داد.

به گزارش  ایلنا، عبدالحسین رحیمی، با تاکید بر اینکه اگر عرضه وذبح غیرمجاز دام در سطح شهر مدیریت نشود فاجعه رخ خواهد داد٬ گفت: امسال به خاطر شیوع تب کریمه کنگو ذبح بهداشتی بیش از همیشه اهمیت دارد و ذبح در میادین و خیابان‌ها به شدت خطرناک بوده و سلامت شهروندان را به صورت جدی به خطر می‌اندازد.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار با تاکید بر اینکه قربانگاه ها از سال 90 احداث شده‌اند، افزود: در حال حاضر سه جایگاه ثابت قربانی در تهران وجود دارد که به صورت ثابت از 8 صبح تا غروب کار می‌کنند اما کفاف شهر تهران را نمی‌دهند. در همین راستا هر ساله در اعیاد عرفه و قربان جایگاه اختصاصی برای ذبح در نظر گرفته می‌شود و امسال برای عید قربان 25 جایگاه برای ذبح قانونی در نظر گرفته شده است و 4هزار راس به طور متوسط در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه هزار و 237 نفر روزانه درگیر هستند و در این 25 جایگاه ذبح کار می‌کنند افزود: در این مراکز 240 دامپزشک برای بررسی موارد بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی، 450 ناظر ذبح شرعی برای نظارت شرعی در این مراکز حضور دارند.

او ادامه داد: این مراکز و جایگاه‌های ذبح با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها هماهنگ شده‌اند و در راستای تشویق شهروندان و عشایر برای استفاده از این جایگاه‌ها هزینه حداقل کمی از آنها گرفته می‌شود و اگر دامی که شهروندان خریداری می‌کنند سالم نباشد پول به شهروندان عودت داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار احداث جایگاه‌های ذبح شرعی را در راستای سلامت شهروندان به خاطر شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو الزامی دانست و گفت: از مردم درخواست می کنیم در این اعیاد دام خود را در خیابان ذبح نکنند. در این جایگاه‌ها همه چیز رایگان است و ضارب فقط روده دام را برمی‌دارد.

او در انتهای سخنانش با تاکید بر اینکه این سه جایگاه باید توسعه و افزایش یابد افزود: این مراکز از طریق بخش خصوصی اداره می‌شوند. درآمد این مراکز در این اعیاد 120 میلیون تومان و هزینه آن یک میلیارد تومان است که این هزینه فقط صرف نیروی انسانی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید