تجهیزات جنگی به خیابان‌های آمریکا باز می‌گردد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۱۸
    کد خبر :93547

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد یک دستور اجرایی را به امضا برساند که حکم دوران اوباما را که دسترسی پلیس به تجهیزات جنگی را محدود می‌کرد، ملغی می‌کند.

به گزارش بازتاب به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای احیای روند دسترسی آژانس‌های محلی مجری قانون به تجهیزات نظامی مازاد، طبق برنامه‌ای که در دوران اوباما به شدت محدود شده بود، آماده می‌شوند.

اوباما در پی اعتراضات به استفاده پلیس از خودروهای زرهی و سایر تجهیزات جنگی برای مقابله با معترضان، آنها را محدود کرده بود.

اسنادی که به دست آسوشیتدپرس رسیده نشان می‌دهد ترامپ به‌ زودی یک دستور اجرایی را امضا می‌کند که دسترسی آژانس‌های پلیس به تجهیزاتی شامل نارنجک‌انداز، جلیقه ضد گلوله، سپر ضد شورش، سلاح گرم و مهمات را که اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش ممنوع کرده بود، فراهم می‌کند.

طبق اسناد، دستور ترامپ به طور کامل برنامه‌ای را بازسازی می‌کند که “دارایی‌هایی که در غیر این صورت می‌توانند از بین بروند، برای کمک به اجرای قوانین دولتی، محلی و قبیله‌ای بهتر برای حفاظت از امنیت عمومی و کاهش جرم و جنایت” استفاده می‌شوند.

سازمان‌های ملی پلیس آمریکا از مدت‌ها پیش به ترامپ فشار می‌آوردند تا به وعده خودش عمل کند و اجازه دهد تا یکبار دیگر تجهیزات جنگی در اختیار اداره‌های پلیس محلی و ایالتی قرار بگیرد. بسیاری از آنها معتقدند که چنین تجهیزاتی موجب می‌شود تا جان افسران پلیس حین عملیات‌ها به خطر نیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید