بی ام و i3S معرفی شد

    کد خبر :93543

بی‌ام‌و از نسخه‌ی اسپرت مدل i3 رونمایی کرد که با کد i3S شناخته خواهد شد.

از زمانی که بی‌ام‌و i3 در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است، همیشه طرفداران بی‌ام‌و منتظر نسخه‌ی اسپرت این خودرو بوده‌اند. اگر بر اساس ظاهر، i3 را قضاوت کنید، احتمالاً چیزی جز یک خودروی برقی معمولی در آن نخواهید دید؛ ولی رانندگی با i3 لذت‌بخش‌تر از آن است که فکر می‌کنید و به‌محض نشستن پشت فرمان، متوجه پتانسیل آن خواهید شد. به لطف وزن کم، مرکز ثقل پایین، بدنه فیبر کربنی و پیشرانه‌ی برقی سرحال، رانندگی با i3 بسیار هیجان‌انگیز است. حالا اگر سیستم تعلیق اسپرت و قدرت بیشتری به i3 اضافه کنید، بی‌ام‌و i3S به وجود می‌آید.

مدل i3S دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید: بی‌ام‌و i3 به‌اضافه‌ی قابلیت‌های اسپرت. البته اصلا با خودروهای بنزینی اسپرت قابل مقایسه نیست. فقط نسبت به مدل استاندارد i3 کمی سرزنده‌تر شده است.

ظاهر i3S در مقایسه با فیس‌لیفت i3 تفاوت زیادی ندارد و تمام خطوط، شیارها و نشانه‌های فیس‌لیفت i3 را در بر دارد و فقط به رنگ سیاه مزین شده‌ است. همین تضاد رنگی ایجادشده، ظاهر خشن‌تر و اسپرت به i3S می‌بخشد. البته بعید به نظر می‌رسد که i3 با کیت بدنه اختصاصی و اسپرت، خیلی جذاب شود.

مورد مهمی که در ظاهر i3S به چشم می‌آید، بیشتر شدن ۴۰ میلی‌متری فاصله دو چرخ است که هم ظاهر جذاب‌تری به i3S داده و هم عملکرد بهتری به ارمغان آورده است. علاوه بر این، گلگیرهای برجسته‌تر و کاهش ارتفاع ۱۰ میلی‌متری نیز در ظاهر اسپرت i3S نقش دارند.

رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی ظاهر جدی‌تری به i3S داده‌اند که البته در رنگ سیاه زغالی و ترکیب دو رنگ نیز بدون هزینه اضافه، در دسترس هستند. علاوه بر اینکه رینگ‌های جدید از رینگ‌های ۱۹ اینچی i3 بزرگ‌تر هستند، عریض‌تر هم هستند که طبیعتاً با وجود لاستیک‌های پهن‌تر، چسبندگی بیشتری هم به همراه دارند. با در نظر گرفتن فاصله بیشتر بین دو چرخ و لاستیک‌های پهن‌تر، باید حتی هندلینگ بهتری هم نسبت به مدل استاندارد از i3S انتظار داشته باشیم.

 

با وجود سیستم تعلیق جدید، قدرت بیشتری در i3S نیاز است. پیشرانه برقی جدید با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر، i3S را در ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند که تقریبا ۰.۵ ثانیه از مدل استاندارد سریع‌تر است؛ پس ۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور اضافه‌شده، واقعا در عملکرد i3S تأثیرگذار بوده است، به‌طوری‌که در نبرد با فولکس‌واگن گلف، حرفی برای گفتن خواهد داشت.

به‌جز ظاهر اسپرت، سیستم تعلیق، رینگ‌های جدید و قدرت بیشتر، بی‌ام‌و i3S مشابه فیس‌لیفت i3 است. می‌توان گفت که بی‌ام‌و i3S، با حفظ کارایی i3، عملکرد بهتر و ظاهر جدید اسپرت، خودروهای برقی را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید