شرایط تازه برای اخذ گرین کارت

    کد خبر :93473

بر اساس سیاست جدید دولت ترامپ، مراحل اخذ گرین‌کارت اشتغال در آمریکا بیشتر شده و فرآیند آن زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: در پی سیاست جدیدی که اداره خدمات تابعیت و مهاجرت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است، فرآیند اخذ گرین کارت برای اشتغال به کار در این کشور طولانی‌تر خواهد شد. بر اساس این سیاست، داوطلبان برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی باید به صورت رودرو مصاحبه شوند.

به گزارش بازتاب، طبق این سیاست و با افزودن موانع جدید، فرآیندی اخذ گرین کارت که به خودی خود کند بوده و کارفرماها و داوطلبان از دست آن شاکی بودند، طولانی‌تر از پیش خواهد شد.

داوطلبان اخذ گرین کارت در چارچوب ویزای کار – به ویژه کسانی که به دنبال ویزای مختص نیروی کار حرفه‌ای – که از حمایت یک کارفرما برخوردارند معمولا می‌توانند از الزام انجام مصاحبه حضوری رهایی یابند و به این ترتیب فرآیند صدور گرین کارت را تسریع بخشند. با این حال، این فرآیند (بدون الزام به انجام مصاحبه) حدود یکسال به طول می‌انجامد.

جیمز مک‌کامنت، سرپرست اداره خدمات تابعیت و مهاجرت ایالات متحده آمریکا می‌گوید که این اقدام در الزامی کردن مصاحبه، بخشی از علاقه دولت ترامپ برای «تقویت یکپارچگی نظام مهاجرت کشور ما» از طریق رویه‌های غربالگری مستحکم‌تر است.

موانع جدید اضافه شده به این فرآیند موجب ناامیدی شرکت‌های فناورانه آمریکا می‌شود، شرکت‌هایی که نیازمند نیروهای بسیار متخصص خارجی برای تأمین نیازهای خود هستند.
منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید