رژیم ۹ روزه برای بهبود کبد چرب در کودکان

    کد خبر :93469

کارشناسان تغذیه و سلامت معتقدند که کاهش مواد قندی در رژیم غذایی کودکان فقط برای مدت ۹ روز می‌تواند روند شکل‌گیری کبد چرب را در آنان معکوس کند.

به گزارش ایسنا، رژیم غذایی ۹ روزه که در آن از مصرف قند موجود در نوشابه،‌ آب میوه و خوردنی‌های فرآوری شده کاسته شود به کاهش کبد چرب در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

متخصصان آمریکایی در مطالعه خود به بررسی تاثیر رژیم غذایی با میزان فروکتوز پایین پرداختند؛ قندی که به نوشابه‌ها و بسیاری از خوراکی‌های دیگر افزوده می‌شود. آنان دریافتند با این نوع رژیم، کبد چرب به طور میانگین در مدت زمان کوتاه بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان آمریکایی چنین کاهش چشمگیر در کبد چرب تنها در مدت ۹ روز که از طریق مصرف کم فروکتوز ناشی می‌شود بی‌سابقه است. شیوع بیماری کبد چرب در میان نوجوانان آمریکایی در ۲۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده که می‌تواند با افزایش مقاومت انسولینی انواع اختلال‌ها از جمله دیابت نوع ۲ و سایر بیماری‌های متابولیکی را موجب شود.

در این بررسی تعدادی کودک و نوجوان مورد مطالعه قرار گرفتند که در تمامی آنان حداقل یک شاخص مقاومت انسولینی وجود داشت. همچنین تمامی آنان به مصرف مقدار زیادی مواد قندی عادت داشتند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان مشاهده کردند با دنبال کردن این رژیم مقدار ناچیزی از وزن این افراد کاهش پیدا کرده که ناشی از دست رفتن آب بوده است. هر چند بهبود کبد چرب آنان به دلیل کاهش وزن نبوده و ناشی از حذف فروکتوز از رژیم غذایی آنان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید