یک حقوقدان: برخی نامزدها، اعداد را به ثمن بخس می فروشند

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۰۸

یک حقوقدان با انتقاد از شعارهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره تغییر اقتصاد کشور درمدت محدود، گفت: برخی از این افراد از اعداد و ارقام چندان سر در نمی آورند و در حقیقت اعداد را به ثمن بخس می فروشند. سیدمحمد شاهرخی امروز( چهارشنبه) درهمایش «بررسی وضعیت اقتصادی ایران در سال 96» که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: برای ایجاد هر شغل در کشور دستکم یک میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است بنابراین برای ایجاد پنج میلیون شغل باید پنج بیلیارد ریال (500 هزارمیلیارد تومان) اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه شغلی باید ایجاد شود که دارای کرامت، ارزش و احساس امنیت برای شاغلان باشد؛ قرارداد آن کارمعین و همراه با بیمه تعیین شود با چنین شرایطی در واقع چند شغل را می توان ایجاد کرد، اظهارکرد: اکنون ایران گلستان است فقط باید از مانع تراشی برای سرمایه گذاری پرهیز کرد.
به گفته این حقوقدان افرادی که اکنون با برجام مخالفت می کنند بیشترین سود را از آن برده اند.
شاهرخی اظهارکرد: لوازم ورزشی پارک ها و شهرداری ها وهمچنین ماشین های چمن زنی تهران از کجا تامین می شود؟ همه آنها وارداتی به شمار می روند.
این حقوقدان تاکیدکرد: سرنوشت اقتصاد ایران به برجام گره خورده است و از آنجا که این توافق درشورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد یک سند رسمی و قانونی به شمار می رود.
به گفته وی نتیجه برجام افزایش مبادلات اقتصادی کشور، رشد و توسعه آتی است.
شاهرخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست جزئیات تامین منابع برای هر یک از وعده های خود را روشن کنند و مردم نیز به اعداد و ارقام اعلام شده از سوی این افراد توجه کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید