مرغ از ۸۸۰۰ تومان هم گذشت

    کد خبر :93306

 

در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تولید گوشت مرغ مشکلی ندارد و از سوی دیگر قیمت جوجه یکروزه نیز با کاهش نسبی مواجه شده است، هر کیلوگرم گوشت مرغ در پایتخت به صورت میانگین ۸۸۵۰ تومان عرضه می‌شود که فاصله زیادی با قیمت منطقی ۷۵۰۰ تومانی اعلام شده از سوی وزارت کشاورزی دارد که باید با عوامل این گروان‌فروش برخورد شود.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، قیمت گوشت مرغ ماه‌هاست که با نوسان شدیدی بالا و پایین می ‌شود؛ به گونه‌ای که در ماه‌های گذشته از کیلویی کمتر از ۶۵۰۰ تومان به حدود ۹۰۰۰ تومان رسیده است و امروز در بازار خرده‌فروشی در سطح شهر هر کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده تا حدود ۸۹۰۰ تومان نیز عرضه می‌شود. البته به گفته محمدعلی کمالی سروستانی – مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی – متوسط قیمت گوشت مرغ تازه در سطح شهر کیلویی ۸۵۰۰ تومان است که همه این قیمت‌ها فاصله زیادی با نرخ منطقی ۷۵۰۰ تومانی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد.

البته بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی و آخرین قیمت‌های ارزیابی شده‌اش از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به بیست و هفتم مرداد ماه هر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۱۴۹ تومان عرضه شده است که گرچه کاهش ۱.۴ درصدی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می‌دهد اما نسبت به هفته مشابه در ماه قبل ۲.۶ درصد و هفته مشابه در سال گذشته ۱۶.۹ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

البته روز گذشته کمالی از مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته با تولیدکنندگان جوجه یکروزه صحبت کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ بالا بودن قیمت جوجه یکروزه است که در تفاهم صورت گرفته با تولیدکنندگان جوجه یکروزه مقرر شد حدود ۵۰ درصد این محصول را به قیمت حدود ۱۸۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار دهیم که بازار آن کنترل شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم ۲۰ درصد از تولید جوجه یکروزه با قیمت پایه ۱۷۰۰ تومان و نوسان مثبت و منفی ۱۵ درصد در بورس عرضه می‌شود ۲۰ درصد از سوی اتحادیه با قیمت ۱۸۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد و ۱۰ درصد دیگر را نیز خود تولیدکنندگان جوجه یکروزه با همین قیمت عرضه می‌کنند البته این اقدام از ابتدای شهریورماه آغاز شده و سبب کاهش نسبی قیمت جوجه یک روزه به قطعه‌ای ۲۲۰۰ تومان شده است.

این در حالی است که قیمت گوشت مرغ در بازار طی هفته گذشته رو به افزایش بوده و به کیلویی حدود ۸۸۵۰ تومان رسیده است اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی و نظارتی بهتر است عوامل گرانی گوشت مرغ را به عنوان یک محصول پروتئینی ارزان‌قیمت شناسایی و با گران‌فروشان برخورد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید