عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران:اجرا نشدن قانون از مشکلات اتاق های تعاون است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۰:۵۵

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه مشکلات اتاق تعاون نبود قانون نیست گفت: به اندازه کافی قانون وجود دارد اشکال در اجرا نشدن قانون است عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق تعاون تهران روز چهارشنبه در همایش اتاق های تعاون و اتحادیه های تعاونی سراسری در کیش افزود : اگر تصور کنیم در حوزه تعاون بخش خصوصی وضعیت بهتری از ما دارد چنین اتفاقی صورت نگرفته است و مشکلات آنها بیش از اتاق های تعاون است.
اسماعیل خلیل زاده یکی دیگر از مشکلات را در ساختار اتاق های تعاون دانست و گفت: ما به دلیل این ساختار نمی توانیم خود را با بازارهای جهانی تطبیق دهیم و به طور کامل به بانک های داخلی وابسته شده ایم و با پولهای گران تلاش می کنیم خود را به رشد اقتصادی برسانیم که اشتباه بزرگ است.
وی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته در بخش خصوصی، نزدیک به 71 تا 80 درصد واحدهای تولیدی بخش خصوصی از بدهکاران بانکی هستند اما در بخش تعاون از این نوع بدهکاری های وجود ندارد.
خلیل زاده مشکل اصلی بخش تعاون را دخالت مستقیم دولت ها در فعالیت های تعاونی ها دانست و افزود: وجود دولت در بخش تعاون سبب شده هیچ تعاونی نتواند به درستی رشد کند. و فرقی نمی کند کدام دولت، چپ یا راست، اصلاح طلب یا امید باشد.
رئیس اتاق تعاون تهران در ادامه به تلاش های صورت گرفته در بخش تعاون اشاره کرد و گفت:در سال 450 هزار واحد راه اندازی و آغاز فعالیت می کند که هیچیک از شرکت های بخش خصوصی توان ساخت آن را ندارند .
همایش یک روزه اتاق های تعاون و اتحادیه های تعاونی سراسری امروز (چهارشنبه) با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و کمیسیون های اقتصادی، روسای اتاق های تعاونی سراسر کشور در هتل پارمیس برگزار شد.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش از 12 اردیبهشت در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ماه میزبان بازدید کنندگان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید