گلایه نعمت‌زاده از عدم همکاری بانکها با صنعت/خارجی ها بهتر با ما برخورد می‌کنند

    کد خبر :93223

محمدرضا نعمت‌زاده گفت:اگر می خواهیم سیاست های اصل 44 در کشور اجرایی شود،نیاز به اصلاح نظام بانکی به عنوان موتور محرک توسعه بخش خصوصی داریم.

محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آنچه که انجام شده، با همکاری همه دوستان در این ۳۰ و چند سال گذشته بوده و قطعا فقط ارتباطی به من ندارد.

به گزارش بازتاب، وی افزود: من واقعا یادم نمی آید که از یک دستگاه دولتی درخواستی را داشته باشم و جواب رد شنیده باشم. حتی دادگاه و دیوان محاسبات رفتیم، اما همه آن ها کارهایی را که انجام شده بود، تایید می کردند.

نعمت زاده تصریح کرد: صنعت، معدن و تجارت بخش عمده ای از اقتصاد ملی است و به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد. اگر برنامه های ما کافی نباشد، این بخش اصلاح نمی شود.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با بیان این که اقتصاد کشور نیاز به جراحی جدی دارد، گفت: ما اگر دنبال پیاده سازی کامل اصل ۴۴ هستیم، باید بدانیم منابع مالی بخش خصوصی از طریق بانک ها قابل تامین است. ما اگر بانک ها را اصلاح نکنیم، بخش خصوصی هم نمی تواند اصلاح شود.

نعمت زاده متذکر شد: امروز برخورد بانک های خارجی به مراتب بهتر از بانک های داخلی با سرمایه گذاران ما است. ما امروز نیاز به جراح و اصلاح بانکی داریم.

نعمت زاده عنوان کرد:بنده ۴ سال عضو شورای پول و اعتبار بودم و معتقدم بعضی از تصمیمات این شورا اثرگذاری لازم را نداشته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال بر امنیت سرمایه گذاری تاکید کردند؛ واقعا امنیت سرمایه گذاری اهمیت بسیاری دارد.قوانین به تنهایی کافی نیست. کوچک ترین حرکت ناملایم باعث فرار سرمایه می شود.

نعمت زاده تصریح کرد: آیا ما باید مدیران خود را با یک امضای کارمند بانکی ممنوع الخروج کنیم؟ اینها مشکلات ما است.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: دولت باید قاطع برخورد کند؛ اول با خود، بعد با سایر دستگاه ها و بعد با ارباب رجوع.

نعمت زاده افزود: اعتماد به بخش خصوصی باید بیشتر شود، من هر وقت به بخش خصوصی اعتماد کردم، جواب گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: ممنوع الخروجی را باید برای همیشه حذف کنیم، حداقل از بنگاه ها و فعالان بخش خصوصی.

منبع: خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید