بارانی‌ترین فیلم سال در انتظار اکران

    کد خبر :93142

صادق صادق دقیقی می‌گوید فیلم “چهل کچل” همچنان پشت درهای بسته شورای صدور پروانه نمایش باقی‌ مانده است و زمان اکران آن مشخص نیست.

صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی “چهل کچل ” که در سی امین جشنواره فیلم کودک جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر کودک را از آن خود کرد هنوز اکران نشده است، این روزها خود را آماده می‌کند تا یک سریال و یک فیلم سینمایی تولید کند.

او درباره وضعیت اکران فیلم “چهل کچل ” گفت: “چهل کچل” همچنان پشت درهای بسته باقی‌مانده و در صف دریافت پروانه نمایش است. ازآنجایی‌که فیلم‌های بسیاری در این صف باقی‌مانده‌اند فعلاً مشخص نیست که چه زمانی این فیلم بتواند به روی پرده برود.

صادق دقیقی در ادامه به فعالیت‌های جدید خود اشاره کرد و افزود: قصد دارم تا پایان امسال یک سریال و یک فیلم سینمایی بسازم که هر دو در مرحله نگارش قرار دارند. فیلمنامه فیلم سینمایی که قصد ساخت آن رادارم توسط دوستانم در مرحله نگارش قرار دارد و کاملاً با فیلم آخرم متفاوت است و در ژانر کمدی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: اما سریالی که قصد دارم آن را تولید کنم یک سریال دفاع مقدسی است و برای شبکه یک سیما تولید خواهد شد. البته فیلم در حال و هوای یک روستا می‌گذرد و صحنه‌های جنگی آن خیلی زیاد نیست.

کارگردان ” تا آمدن احمد” درباره ساخت آثار اکشن و جنگی و فراهم بودن امکانات بیان کرد: متأسفانه آن چیزی که در ذهن دارم نمی‌شود، چراکه ساخت فیلم و سریال اکشن بسیار بستگی به سرمایه گذار و تلویزیون دارد. اگر چنانچه سرمایه گذار خوبی داشته باشید و امکانات را برایتان فراهم کند قطعاً می‌توان آثاری تولید کرد که بتواند با آثار هالیوودی هم رقابت کند، اما اگر این‌گونه نباشد و امکانات فراهم نشود آثار جنگی ما به‌گونه‌ای خواهند شد که مخاطب آن را پس می‌زند. به‌طور مثال اگر آثار محمدحسین مهدویان موردتوجه مخاطب قرار می‌گیرد و خوب ساخته می‌شود به این دلیل است که تهیه‌کننده امکانات را برای او به‌خوبی فراهم کرده است، ولی اگر این امکانات فراهم نباشد مجبور هستید فیلم را با پلان‌های بسته بگیرید که در این صورت تبدیل به یک تله‌فیلم خواهد شد و ارزش چندانی ندارد. درواقع خلاقیت کارگردان، در کنار وجود امکانات و گروه همدل باعث می‌شود تا ما هم بتوانیم آثار شاخصی درزمینهٔ آثار جنگی و اکشن تولید کنیم.

فیلم سینمایی “چهل کچل” آخرین ساخته صادق صادق دقیقی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز به نمایش درآمد، درباره یک روایت آیینی 500 ساله در شمال ایران است که پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی. بازیگران ‌نوجوان: رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی. به ایفای نقش پرداخته‌اند. گفتنی است این فیلم بارانی‌ترین فیلم سال سینمای ایران نیز نامیده می‌شود. بیش از هفتاد درصد سکانس‌های این فیلم در زیر باران مصنوعی تولیدشده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده: به علت بارندگی بسیار زیاد تنها پل ارتباطی روستا با شهر قطع می‌شود و اهالی روستا درگیر مشکلات بسیار زیادی می‌شوند. بیماری یکی از اهالی روستا و نیاز ضروری‌اش به دارو خانواده او را دچار چالشی اساسی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید